شیوع سرطان خون بین افسران امریکایی بخش سلاح های هسته ای

© AP Photo / Charlie RiedelАмериканская межконтинентальная баллистическая ракета Минитмен 3
Американская межконтинентальная баллистическая ракета Минитмен 3 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
عضو شوید
آسوشیتدپرس: در امریکا، در میان دانشمندان صنعت راکت هسته‌ای، علائم بروز سرطان خون مشاهده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، تارا کوپ، مقاله نویس آسوشیتد پرس نوشت: در میان افسرانی که در پایگاه نظامی مالمستروم ایالات متحده به راکت های هسته ای خدمت می کردند، شیوع بالای سرطان خون فاش شد.
در این مقاله آمده است: "بر اساس یک جلسه توجیهی در جنوری توسط سرهنگ دوم نیروی فضایی ایالات متحده، دانیل سیبک، 9 افسر به لنفوم غیرهوچکین مبتلا شده اند."
به گفته سیبک، یکی از آنها فوت کرد و چهار نفر هنوز به خدمت خود ادامه می دهند. سرهنگ دوم خاطرنشان کرد که تعداد نامتناسب افسران بیمار نگران کننده است، در مجموع حدود 3.3 هزار نفر در پایگاه مالمستروم خدمت می کنند که از این تعداد حدود 400 کارمند در بخش راکت هستند. میانگین بروز لنفوم غیر هوچکین 19 مورد در هر 100000 نفر است.
Испытание Hood на ядерном полигоне в Неваде, 5 июля 1957 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
چندرسانه ای
فریبکاری هسته ای: چگونه سلاح های اتمی در قرن بیستم ترویج شد
کاپ افزود: "راکت‌ها در آسانسورهای بسته در اعماق زمین به یک پناهگاه کوچک عملیاتی که توسط دیوار ضخیم بتونی و فولادی احاطه شده است فرود می‌آیند. گاهی اوقات آنها چندین روز در آنجا می‌مانند تا به دستور رئیس جمهور کلیدهای پرتاب را بچرخانند."
پایگاه نیروی هوایی مالمستروم در مونتانا قرار دارد و همانطور که در مقاله اشاره شد، 150 سیلو برای پرتاب راکت های بالستیک قاره پیما Minuteman III وجود دارد.
خانواده راکت های بالستیک قاره پیمای سه مرحله ای Minuteman در ابتدا برای بازدارندگی هسته ای در طول جنگ سرد در نظر گرفته شده بودند. Minuteman III اکنون تنها ICBM زمینی است که در خدمت ایالات متحده است. بر اساس منابع باز، ایالات متحده در مجموع 450 مهمات از این دست دارد. آنها قادرند اهدافی را در شعاع 12000 کیلومتری هدف قرار دهند.
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پولیتیکو: امریکا به اوکراین برای حمله به کریمه اجازه استفاده از سلاح های امریکایی را داده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала