شش سند محرمانه دیگر در خانه بایدن پیدا شد

© AFP 2023 / BRENDAN SMIALOWSKIПрезидент США Джо Байден во время совместной пресс-конференции с премьер-министром Испании после встречи во дворце Ла Монклоа (28 июня 2022). Мадрид
Президент США Джо Байден во время совместной пресс-конференции с премьер-министром Испании после встречи во дворце Ла Монклоа (28 июня 2022). Мадрид - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
خانه بایدن در دلاوِر بازرسی شد و شش سند محرمانه دیگر پیدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، باب بائر، وکیل رئیس دولت، گفت که مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده خانه شخصی رئیس جمهور جو بایدن را در ویلمینگتون، دلاوِر بازرسی کردند و شش سند محرمانه دیگر را پیدا کردند.
در بیانیه آمده است: "دیروز، وزارت دادگستری بازرسی کامل از خانه رئیس جمهور در ویلمینگتون را تکمیل کرد."
این وکیل خاطرنشان کرد که جستجو بیش از 12 ساعت به طول انجامید و تمام محل را تحت پوشش قرار داد. بائر گفت که این رویه با حضور وکلای رئیس جمهور و نمایندگان کاخ سفید برگزار شد.
او گفت که وزارت دادگستری، در نتیجه جستجو، شش سند طبقه بندی شده را با خود برد که یکی از آنها به دوران حضور بایدن در سنا و دیگری به عنوان معاون رئیس جمهور بازمی گردد.
جو بایدن معاون رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2023
پیدا شدن اسناد محرمانه سابقه دولت از خانه جوبایدن
رسانه های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که در دفتر بایدن در اتاق فکری به نام وی در واشنگتن، مواد محرمانه پیدا شده است. این اسناد که مربوط به زمانی است که رئیس فعلی دولت معاون رئیس جمهور بود، در آستانه انتخابات میان دوره ای در اوایل نوامبر توسط معتمدان وی کشف شد.
کاخ سفید اذعان کرد که بایدن از این فضاهای اداری در واشنگتن از سال 2017 تا 2020 استفاده کرده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، در میان اسناد محرمانه، داده‌های اطلاعاتی و مطالبی از جلسات توجیهی درباره اوکراین، ایران و بریتانیا وجود داشت که تاریخ آن‌ها بین سال‌های 2013-2016 است. رئیس جمهور ایالات متحده گفت که این کشف برای او غافلگیرکننده بود و او از محتوای این اوراق چیزی نمی دانست.
بعداً در مورد بخش دوم اسناد محرمانه مشخص شد، دستیاران بایدن آنها را در گاراژ خانه او در ویلمینگتون پیدا کردند و بعداً پنج صفحه دیگر از مطالب بسته به این اضافه شد.
Президент США Джо Байден выступает перед журналистами в рамках саммита G20 на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
بایدن بر نگهداری اسناد محرمانه در خانه خود، اعتراف کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала