حدود 13 کشور به علاقه مند به عضویت در بریکس هستند

© Sputnik专家:经济困难可用来加强金砖国家之间的合作
专家:经济困难可用来加强金砖国家之间的合作  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
سفیر آفریقای جنوبی در روسیه گفت: حدود 13 کشور علاقه مند به پیوستن به بریکس هستند.
به گزارش اسپوتنیک، مزووکیل ماکتکا، Mzuvukile Maketukaسفیر آفریقای جنوبی در مسکو در مصاحبه با ریانووستی گفت: حدود 13 کشور به پیوستن به بریکس علاقه نشان داده اند که تقریباً نیمی از آنها درخواست رسمی برای پیوستن به این سازمان داده اند.
سفیر گفت: اکنون حدود 13 متقاضی برای پیوستن به بریکس وجود دارد. آنها کشورهایی هستند که به طور رسمی درخواست داده اند، 6 مورد از آنها مربوط کشورهایی است که ابراز علاقه مندی کرده اند. من شخصاً انتظار دارم که اولویت با کشور هایی باشد که زودتر درخواست داده اند ".
وی توضیح داد که در میان متتقاضیان دو کشور آفریقایی الجزایر و مصر و همچنین ایران، بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی حضور دارند.
به گفته سفیر، همه کشورهای عضو بریکس از توسعه استقبال می کنند، اما لازم است که نحوه پذیرش اعضای جدید مشخص شود.
این دیپلمات گفت: موضوع گسترش بریکس در دستور کار است و همه کشورهای بریکس از توسعه استقبال می کنند.
وی یادآور شد که آفریقای جنوبی در سال 2010 به این سازمان پیوست و از آن زمان تاکنون تعداد اعضای بریکس توسعه نیافته است.
Президент Южно-Африканской Республики Джейкоб Зума и президент Российской Федерации Владимир Путин на церемонии приветствия лидеров БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
بریکس به دنبال ارز جایگزین بجای دالر است
مزووکیلی ماتوکا افزود: "سوال این است که از چه مکانیسم هایی استفاده کنیم، زیرا اکنون هیچ قالبی برای این کار وجود ندارد. آفریقای جنوبی اکنون به عنوان رئیس با این موضوع رسیدگی خواهد کرد. در دوره ما، گسترش برجام یکی از اولویت ها خواهد بود."
وی تاکید کرد که تصمیم گیری برای پذیرش اعضای جدید، وابسته به تصمیم همه اعضای بریکس خواهد بود.
سفیر در پایان گفت: ما هنوز نمی دانیم که چه معیارهایی استفاده می شود، اما در این فرآیند باید رضایت همه شرکت کنندگان بریکس را جلب کنیم. آفریقای جنوبی برای همه تصمیم گیری نخواهد کرد. بریکس با اجماع عمل می کند و حق وتو وجود ندارد.
پیش از این، رئیس وزارت خارجه آفریقای جنوبی به ریانووستی گفته بود که بریکس تا پایان سال در مورد پذیرش کشورهای جدیدی از کشورهایی که به این امر علاقه نشان داده اند، تصمیم خواهد گرفت.
بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند. تعدادی از کشورهای دیگر از جمله آرجانتین و ایران خواهان پیوستن به بلوک اقتصادی هستند.
پرتوریا (آفریقای جنوبی) در اوایل سال جاری ریاست بریکس را از پکن بر عهده گرفت. تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت و سپس به کشور بعدی منتقل می شود.
 قمة مجموعة العشرين 2019 في مدينة أوساكا، اليابان 28 يونيو/ حزيران 2019 - الرئيس الروسي فلاديمير  بوتين ونظيره الصيني شي جين بينغ ورئيس الوزراء الهندي ناريندرا مودي، ورئيس جنوب أفريقيا ورئيس البرازيل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
آفریقای جنوبی خواستار ایجاد منطقه آزاد تجارتی بریکس شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала