مخالفت رئیس جمهور بلغارستان از ارسال تسلیحات به اوکراین

© Photo / Administration of the President of the Republic of BulgariaПрезидент Болгарии Румен Радев
Президент Болгарии Румен Радев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
عضو شوید
کمک نظامی به مقامات کیف همان "خاموش کردن آتش با پطرول" است.
به گزارش اسپوتنیک، رومن رادف، رئیس جمهور بلغارستان در مصاحبه ای با رادیو داریک بیان کرد که بلغارستان نباید به اوکراین سلاح بدهد.
او گفت: "هر کسی که با این موضع موافق نیست، نه تنها باید ریشه های تاریخی درگیری را به خوبی مطالعه کند، بلکه باید تجزیه و تحلیلی از تمام خطرات ارائه دهد."
به گفته رهبر بلغارستان، "کمک نظامی به مقامات کیف همان "خاموش کردن آتش با پطرول" است.
رادف افزود: علاوه بر این، این موضع که رویارویی باید به فروپاشی کامل یکی از طرفین ختم شود، جهان را به سمت یک درگیری جهانی سوق می دهد.
قبل از آن روز چهارشنبه، روزنامه ولت گزارش داده بود که بلغارستان برخلاف موضع رسمی خود، بهار سال گذشته به طور مخفیانه مقادیر زیادی مهمات و تیل دیزل را به اوکراین عرضه کرده است. این اطلاعات را دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین تایید کرد.
Акция против ужесточения законодательства об абортах в Варшаве, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
آغاز تظاهرات در ورشو علیه دخالت پولند در رویدادهای اوکراین
قابل یاآوری است که در پایان اپریل سال گذشته، نخست وزیر کریل پتکوف پس از سفر به کیف، آمادگی این کشور را برای کمک به تعمیر تجهیزات نظامی شکسته اعلام کرد، اما نه با تامین تجهیزات جدید.
مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و هیچ چیز خوبی برای اوکراین به همراه نخواهد داشت و حمل و نقل سلاح به هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً تأکید کرده بود که اگر رژیم کیف قبل از آن به بلوغ برسد، روسیه همیشه آماده گفت‌وگو بوده است.
در عین حال، کشورهای غربی به طور فزاینده ای در مورد نیاز اوکراین به ادامه دشمنی ها و همچنین تامین تسلیحات و آماده سازی نیروهای مسلح اوکراین در خاک خود صحبت می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала