رئیس جمهور فرانسه در میان اعتراضات کشور را ترک کرد + عکس

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
عضو شوید
میلیون ها نفر علیه ماکرون؛ رئیس جمهور فرانسه در میان اعتراضات کشور را ترک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فرانسوی ها که از اصلاحات حقوق بازنشستگی خشمگین شده بودند، اعتصاب سراسری را اعلام کردند. مردم مصمم هستند. اما دولت هم دست از کار نمی کشد.
اصلاحات در "پشت نقاب"
سیستم بازنشستگی در فرانسه با بیش از چهل گزینه برای مشاغل مختلف بسیار گیج کننده است.
امانوئل مکرون توضیح داد: اصلاحات دقیقاً برای ساده سازی سیستم ضروری است. اتحاد، تشریفات اداری را به حداقل می‌رساند، و تورم دستگاه بوروکراتیک را کاهش می‌دهد.
با این حال، سن بازنشستگی و سابقه کار در حال افزایش است.
بنابراین، طرح های "بهینه سازی" ماکرون از همان ابتدا محبوبیتی نداشت. رئیس جمهور که روی دور دوم حساب می کرد، سعی کرد اوضاع را هموار کند و این روند را مجبور نکرد.
پیروزی در انتخابات سال گذشته، بدیهی است که دست مسئولان را باز کرد. و در 31 دسامبر، رئیس دولت آغاز اصلاحات را اعلام کرد. ده روز بعد، دولت الیزابت بورن، نخست وزیر، مفاد کلیدی خود را اعلام کرد. و این باعث خشم عمومی شد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время посещения офиса телеканала RT France в Париже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
سفارت روسیه در پاریس بستن حساب های شبکه RT France را نکوهش کرد
بیشتر کار کنید، کمتر دستمزد بگیرید
اولاً سن بازنشستگی با دو سال افزایش به 64 سال می رسد.
ثانیاً برای مستمری کامل و بدون کسر 43 سال سابقه خدمت (تاکنون 42) مورد نیاز است. یعنی باید 21 سال - به طور رسمی و بدون وقفه - کار کرد.
مکرون و بورن سعی کردند به مردم اطمینان دهند: همه اینها در حال حاضر درست نیست. مدت خدمت تا سال 2027 و سن بازنشستگی تا سال 2030 افزایش می یابد.
علاوه بر این، آنها حداقل حقوق بازنشستگی را به 1200 یورو در ماه افزایش می دهند (در حال حاضر 1100 است).
اما فرانسوی ها آرام نشدند. هشت اتحادیه بزرگ با اعتصاب سراسری و اعتراضات گسترده موافقت کردند.
© AFP 2023 / Alain JocardДемонстранты на площади Республики во время митинга против новой пенсионной реформы в Париже
Демонстранты на площади Республики во время митинга против новой пенсионной реформы в Париже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
Демонстранты на площади Республики во время митинга против новой пенсионной реформы в Париже
سه دور مقاومت
یک اعتصاب آزمایشی و روزانه در 19 جنوری برگزار شد. در صبح، ارتباطات حمل و نقل تقریباً فلج شد، بسیاری از معلمان در مدارس و مؤسسات آموزش عالی سر کار نیامدند. نفتی ها هم همینطور. پزشکان از اواخر آذرماه دست به اعتصاب زده اند.
کنفدراسیون دمکراتیک کار فرانسه CFDT مرکز ملی اتحادیه های کارگری، گفت که اعتراضات موفقیت آمیز بود. و این تازه اول راه است.
اعتصاب 48 ساعته برای 26 تا 27 جنوری و اعتصاب سه روزه برای 6 تا 8 فبروری که لایحه اصلاحات به مجلس می رود، برنامه ریزی شده بود. برخی از اتحادیه های کارگری می خواهند در 31 جنوری نیز اقداماتی را ترتیب دهند.
دستوری که لوران برگر (رئیس CFDT) در آخرین کنگره کنفدراسیون دریافت کرد به او اجازه می‌دهد تا بدون هیچ مذاکره‌ای با ابتکار دولت مخالفت کند. روابط و اتحادیه‌های کارگری.
© AP Photo / Lewis JolyКурдские активисты собираются на марш в Париже, Франция
Курдские активисты собираются на марш в Париже, Франция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
Курдские активисты собираются на марш в Париже, Франция
دیگر خبری از "جلیقه زردها" نیست
برخلاف سال 2018، زمانی که فرانسوی ها در جناح های متفاوت به خیابان ها آمدند، اکنون CFDT به وضوح ادعا می کند که یک نیروی متحد کننده است.
مقامات با استفاده از تجهیزات ویژه حرکت "جلیقه زردها" را به شدت سرکوب کردند. طردشدگانی که به شدت با پلیس درگیر شدند، اعتراضات را بی اعتبار کردند. بنابراین تشکل های کارگری در تلاش هستند تا از هرگونه همراهی با جلیقه ها جلوگیری کنند.
با این حال، این تضمین نمی کند که مقامات دوباره تشدید نخواهند شد. دولت البته می‌داند که تظاهرکنندگان در کنار نظرسنجی‌ها هستند که بر اساس آن 68 درصد فرانسوی‌ها به صراحت مخالف اصلاحات هستند. بورن اعتراف می کند: "حق اعتصاب وجود دارد، حق تظاهرات وجود دارد".
در عین حال، ماکرون منبع نیروی قابل اعتمادی دارد. به هر حال، اگر برای فرانسوی‌های معمولی این تجربه به 43 سال برسد، برای پلیس هنوز کمتر از 30 سال خواهد بود. بنابراین، آنها عجله‌ای برای پیوستن به معترضان ندارند. و در 19 ژانویه، برخی قبلاً از گاز اشک آور استفاده کردند. حدود 40 نفر بازداشت شدند.
میلیون ها اعتراض و امتیازات محتاطانه
لوموند می نویسد، دشوار است که بگوییم چند نفر آماده اعتصاب هستند. اگر دولت با خویشتنداری رفتار کند، معترضان جسورتر خواهند شد. اما اقدامات سختگیرانه در برابر مکرون نیز موثر خواهد بود.
حداقل یک میلیون نفر حتی به اقدامات "محاکمه ای" پیوستند که توسط وزارت امور داخلی نیز تایید شد.
لوران برگر انتظار دارد که شخصیت جمعی تا فوریه افزایش یابد. همکار او در CGT، فیلیپ مارتینز، به "میلیون ها" تظاهرکننده امیدوار است. حداقل 200 "نقطه جمع آوری" در کشور افتتاح شده است - این همچنین با اقدامات سازمان یافته فعلی از رویدادهای خودجوش 2018 و 2019 مقایسه مطلوبی دارد.
دولت پیش از این نسخه دوم لایحه اصلاحات بازنشستگی را به شورای دولتی ارائه کرده است. متنی که خبرنگاران محلی با آن آشنا شدند دو برابر متن اول 20 صفحه است. ضمائم به ویژه حاوی اطلاعات دقیق ترازهای مالی ادارات مختلف رفاهی است. اما مهمتر از آن، این سند برای اولین بار اشاره می کند که هزینه نوآوری در حال حاضر بیشتر از صرفه جویی بالقوه خواهد بود.
و اگرچه ماکرون با سفر به بارسلونا به اوج اعتراضات رفت و اطمینان داد که دولت اصلاحات بازنشستگی را ادامه خواهد داد، اما یادداشت های جدیدی در لفاظی های او شنیده شد. به گفته رئیس جمهور، تغییرات باید با "گفتگو" همراه باشد و بیش از هر چیز "عادلانه و مسئولانه" باشد.
انرژی کمتر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
چندرسانه ای
مکرون از مردم فرانسه خواست تا انرژی کمتری مصرف کنند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала