ایجاد نیرو های ویژه برای تاّمین امنیت پروژه (TAPI)

© AFP 2023 / Noah Seelamافغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است
افغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
عضو شوید
طالبان آمادگی خود را از ایجاد نیروهای ویژه برای حفاظت از پروژه خط لوله گاز تاپی اعلام کردند.
به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان که در حال حاضر کنترول افغانستان را در دست دارد، اعلام کرد که آماده ایجاد نیروهای ویژه برای تضمین امنیت پروژه خط لوله گاز فراملیتی تاپی (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند) است.
معاون نخست‌وزیر دولت طالبان گفت: "با استقرار مجدد امارت اسلامی در افغانستان، امنیت کامل در این کشور امده است که فرصت‌های بیشتری را برای اجرای این پروژه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری می‌دهد."
دفتر معاون نخست وزیر در امور اقتصادی دولت طالبان در بیانیه ای اعلام کرد: "امارت اسلامی در صورت لزوم آمادگی تشکیل یک نیروی ویژه برای حفاظت از پروژه تاپی را دارد. امارت اسلامی افغانستان بازسازی کشور و احیای زیرساخت های اقتصادی آن را وظیفه خود می داند و بخش های سیاسی، امنیتی و اقتصادی را رونق می دهد."
در بیانیه‌ای رسمی درباره مسائل اقتصادی در مورد تاپی و دیگر پروژه‌های ملی که شام روز شنبه منتشر شد، آمده است که "یک پروژه اقتصادی مهم در سطح منطقه در حکومت اول طالبان در افغانستان (1996-2001) آغاز شد، اما اشغال امریکا در افغانستان باعث تاخیر در تکمیل آن شد."
افغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
گاز افغانستان می تواند به لوله گاز تاپی روسیه بپیوندد
روز سه شنبه 17 جنوری، محمدمیرات امانوف، مدیر عمومی پروژه‌ تاپی - شرکت خط لوله لیمیتد (TPCL) در راس هیأت ترکمنستان در کابل با رهبری دولت طالبان نمایندگان وزارت داخله دیدار کرد.
مولوی حماس، رئیس ریاست حفاظت عمومی وزارت امور داخله در سخنرانی خود اطمینان داد که "پروژه تاپی برای مردم افغانستان حیاتی است و امارت اسلامی تمام تلاش خود را برای تامین امنیت آن انجام خواهد داد."
پروژه تاپی (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند) ساخت یک خط لوله گاز فراملی را که از چهار کشور عبور می کند، فراهم می کند. این خط لوله گاز با ظرفیت 33 میلیارد متر مکعب گاز در سال از میدان ترکمن گالکینیش از طریق شهرهای هرات و قندهار افغانستان، کویته پاکستان و مولتان به شهر فضیلکا در غرب هند می گذرد. طول کل خط لوله گاز 1814 کیلومتر است که 207 کیلومتر آن - از خاک ترکمنستان، 774 کیلومتر - از طریق افغانستان و 826 کیلومتر - از طریق خاک پاکستان تا مرز هند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала