نشست محرمانه رئیس استخبارات امریکا با زلنسکی

© AP Photo / Pool / Graeme JenningsДиректор ЦРУ Уильям Бёрнс
Директор ЦРУ Уильям Бёрнс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
برنز رئیس استخبارات امریکا، هفته گذشته محرمانه با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کیف ملاقات کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع دولت امریکا گفت که ویلیام برنز، رئیس سیا، اواخر هفته گذشته به طور محرمانه از کیف بازدید کرد تا ولادیمیر زلنسکی را در مورد برنامه های احتمالی روسیه مطلع سازد.
در نشریه آمده است: " برنز اواخر هفته گذشته محرمانه از مرکز اوکراین بازدید کرد تا ولادیمیر زلنسکی را در مورد فرضیات خود در مورد برنامه های نظامی روسیه در هفته ها و ماه های آینده مطلع سازد.
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
زلنسکی وعده داد که به کریمه حمله می کند
به گفته افراد مطلع، زلنسکی و مقامات ارشد اطلاعاتی اوکراین درباره مدت زمانی که کی‌یف می‌تواند روی کمک‌های امریکا و سایر کشورهای غربی پس از کسب رای اکثریت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان امریکا حساب کند، بحث کردند.
به گفته این نشریه، زلنسکی و دستیارانش با این تصور که حمایت دولت بایدن از کی یف کاهش نخواهد یافت و مکانیسم تامین مالی اضطراری حداقل تا ماه جولای یا آگوست ادامه خواهد داشت، از نشست خارج شدند. همزمان، به گفته منابع، کیف در مورد چشم انداز یک بسته کمک اضافی چند میلیارد دالری که قرار است توسط کنگرس تصویب شود، چندان مطمئن نیست.
در زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ارسال تسلیحات به ارزش ده ها میلیارد دالر از کیف حمایت می کنند. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای قوای مسلح روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала