سفارت روسیه در پاریس بستن حساب های شبکه RT France را نکوهش کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время посещения офиса телеканала RT France в Париже
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время посещения офиса телеканала RT France в Париже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
سفارت روسیه در پاریس بستن حساب‌های RT France را نقض آشکار آزادی رسانه می‌داند.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در فرانسه اعلام کرد، که بسته کردن حساب‌های شبکه تلویزیونی RT France نقض آشکار اصول آزادی رسانه‌ها است که فراتر از تحریم‌های اتحادیه اروپا در برابر روسیه است.
این سفارت خاطرنشان کرد، که حتی پیش از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، فرانسه "سیاست محدودکننده آزادی بیان، سیاست تبعیض‌آمیز" را در برابر کانال تلویزیونی RT France دنبال می‌کرد که در فدراسیون روسیه ناپذیرفتنی انگاشته می‌شد.
در واکنش هیئت دیپلماتیک آمده است: "آخرین گام - بسته کردن حساب‌های این شبکه تلویزیونی که عملاً به ادامه کار آن در فرانسه پایان می‌دهد، ما آن را نه تنها نقض آشکار اصول اساسی دموکراتیک و هنجارها و قواعد بین‌المللی درباره آزادی رسانه‌ها می‌دانیم، بلکه حتی فراتر از اقدامات محدودکننده اعمال‌شده از سوی اتحادیه اروپا در برابر روسیه، که درباره RT France اعمال نمی‌شود، می دانیم".
Телекамера на конференции RT. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
واکنش روسیه به ممنوعیت پخش RT فرانسه
پیش از این، کسنیا فدورووا، رئیس RT فرانسه گفته بود، که حساب‌های هیات نویسندگان این شبکه در فرانسه بسته شده است و بانک گفته است که آنها این کار را به دستور مقام ها در پیوند با بسته نهم تحریم‌ها در برابر روسیه که در دسامبر سال 2017 تصویب شد، انجام داده‌اند. به گفته وی، علیرغم اینکه آر تی فرانسه در فهرست تحریم ها قرار ندارد و حق کار در فرانسه را دارد، چنین تصمیمی عملاً کار رسانه ها را فلج می کند.
در ماه مارچ، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، کمیسیون اروپا ممنوعیت ارسال سیگنال RT فرانسه و رادیو اسپوتنیک فرانسه را وضع کرد. اندکی پس از آن، رگولاتور رسانه ای فرانسوی Arcom از توقف فوری پخش این رسانه ها در فرانسه خبر داد. رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا، ریکاردو گوتیرز، گفت، که ممنوعیت رسانه‌های روسی در اتحادیه اروپا، از جمله RT و Sputnik، "پیشینه ای خطرناکی ایجاد کرده است که آزادی مطبوعات را تهدید می‌کند".
در آغاز دسامبر، شورای دولتی فرانسه به سازمان تنظیم کننده رسانه آرکوم دستور داد تا در تصمیم خود برای ادامه پخش شبکه های تلویزیونی روسی Rossiya 1، NTV و Channel One در روسیه و اوکراین توسط اپراتور ماهواره ای فرانسوی یوتلست به درخواست گزارشگران انجمن بدون مرز تجدید نظر کند. وضعیت رسانه های روسی در غرب در سال های پسین به طور فزاینده ای دشوار شده است. در نوامبر 2016، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای مبنی بر لزوم مقابله با رسانه‌های روسی به تصویب رساند که اسپوتنیک و RT به عنوان تهدیدهای اصلی در این سند نام برده شدند. تعدادی از سیاستمداران غربی از جمله سناتورها و نمایندگان کنگره امریکا و همچنین رئیس جمهور فرانسه اسپوتنیک و آر تی را به دخالت در انتخابات امریکا و فرانسه متهم کردند اما هیچ مدرکی ارائه نکردند. نمایندگان رسمی روسیه چنین اظهاراتی را بی پایه خواندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала