دانشجویان افغانستانی در اوختا روسی می آموزند

© © Sputnikدانشجویان افغانستانی در اوختا روسی می آموزند
دانشجویان افغانستانی در اوختا روسی می آموزند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
دانشجویان افغانستانی در دانشگاه فنی دولتی اوختا روسی می آموزند تا وارد تخصص رویاهای خود شوند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشجویان افغانستانی به مدت یکسال به عنوان بخشی از آمادگی های مقدماتی دانشگاه فنی دولتی اوختا (USTU) زبان روسی را فرا خواهند گرفت. سپس دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که برای رشته های آموزشی مورد نظر وارد دانشگاه شوند.
و اکنون دانشجویان به زندگی شمالی عادت می کنند، و با پشتکار کار می کنند و به قدرت خود ایمان کامل پیدا می کنند.
امسال تاکنون 33 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه فنی دولتی اوختا تحصیل می کنند. به گفته والریا پانکراتوا، کارشناس بخش بین الملل این دانشگاه، استاد زبان روسی به عنوان زبان خارجی، به دلیل شرایط سخت سیاسی در سرزمین خود، دانشجویان از افغانستان با اشتیاق فراوان به دانشگاه های روسیه می آیند.
احمد خالد پیشگام دانشجویان افغانستان در شمال روسیه شد - او در سال 2016 با یک سهمیه به اوختا آمد، اما به دلیل شرایط مجبور شد به افغانستان بازگردد. پس از شش سال احمد به همراه همسرش به دانشگاه فنی دولتی اوختا آمدند.
او می گوید: "ما در روسیه احساس آرامش و امنیت می کنیم. در این مدت شهر بسیار زیبا شده و در دانشگاه استاد خوب تازه آمده اند. در زندگی من نیز چیزهای زیادی تغییر کرده است - من خانواده پیدا کردم و یک پسر به دنیا آمد. همسر من هم اینجا احساس خوبی دارد".
برگزاری محفل استقبال از فرستادن دانشجویان افغانستانی به روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2019
برگزاری محفل استقبال از فرستادن دانشجویان افغانستانی به روسیه
به هر حال، احمد از صمیم قلب به بستگان و دوستان نزدیک خود توصیه می کند، که وارد دانشگاه فنی دولتی اوختا شوند. او خودش قصد دارد به عنوان معمار یا متخصص فناوری اطلاعات تحصیل کند و پس از تحصیل در روسیه بماند و کار کند. اکنون این خانواده با پس‌انداز خود زندگی می‌کنند، اما بسیاری از دانشجویان افغانستانی برای پیدا کردن کار به دانشگاه مراجعه می‌کنند، زیرا به دلیل محدودیت‌هایی که در کشورشان وجود دارد نمی‌توانند از بستگان خود به طور حواله پول دریافت کنند.
با کمک کارمندان دیپارتمنت بین الملل دانشگاه تخنیکی دولتی اوختا، دانشجویانی از افغانستان برای تخصص های مختلف که نیاز به مدرک ندارند در این شهر استخدام می شوند. یکی از این کارگران رامز نظری است، که قصد دارد در آینده در رشته نفت و گاز تحصیل کند. به گفته وی، مردم اوختا بسیار خوب و مهربان هستند، اما عادت کردن به آب و هوای محلی بسیار دشوار است.
رامز خاطر نشان کرد، که در زندگی می توان بر همه چیز پیروز شد، تنها باید قوی باشیم. درست است، هوای سرد و این که ما خورشید را نمی بینیم سخت ترین چیز است.
انجنیر آی تی آینده صمیم صبر نیز از چگونگی تحمل یخبندان توسط مردم محلی شگفت زده شده است. در عین حال، هوای سخت تأثیری در تمایل او به مطالعه سخت ندارد.
او دیدگاهش را چنین شریک می کند: "در پنج سال آینده، من در روسیه زندگی خواهم کرد. اکنون ما در حال یادگیری زبان روسی هستیم و پس از آن در زمینه فناوری اطلاعات تحصیل خواهم کرد و واقعاً امیدوارم که فردی موفق شوم".
علی الهام حسن تصمیم دارد راه کاکایش را ادامه دهد و قصد دارد در روسیه در رشته دندانپزشکی تحصیل کند. این در حالی است، که او امکان بازگشت به وطن را برای ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت در آنجا رد نمی کند.
طوری که والریا پانکراتوا خاطرنشان می کند، دانشجویان افغانستانی مطالب را بهتر درک می کنند و زبان را نسبتاً سریع یاد می گیرند، زیرا برخی از صداها در زبان های پارسی دری و پشتو شبیه صداهای روسی است. افزون بر این، کتاب های درسی نگارگر جدید برای دری زبانان به دانشگاه اوختا رسیده است. درست است، در حال حاضر برای جوانان یک کشور کوهستانی جنوب آسیا راحت تر است که با مردم اوختا درباره فرهنگ افغانستان به زبان انگلیسی پیوند برقرار کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала