- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

چیرگی نیروهای روسیه بر چهار شهرک در منطقه زاپروژیا

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие на БТР во время обучения мобилизованных элитными подразделениями ВДВ на одном из полигонов в Запорожской области
Военнослужащие на БТР во время обучения мобилизованных элитными подразделениями ВДВ на одном из полигонов в Запорожской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
عضو شوید
چهار شهرک در منطقه زاپروژیا زیر کنترل عملیاتی نیروهای مسلح روسیه قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپروژیا گفت، نیروهای روسی کنترل عملیاتی چهار شهرک نزدیک اورخوف در منطقه زاپروژیا را به دست گرفتند.
وی گفت: "نتیجه عملیات شناسایی امروز، زیر کنترل عملیاتی چهار شهرک واقع در جنوب غربی و جنوب شرقی اورخوف بود".
او تصریح کرد، که یگان های اوکراینی به خط دوم دفاعی عقب نشینی کردند. درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد. خود اورخوف هنوز زیر کنترل نیروهای اوکراینی است.
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
ایمنی نیروگاه هسته ای زاپروژیا تنها با بیرون کردن جنگ افزارهای سنگین کیف امکان پذیر است
پیش از این گزارش شده بود، که ارتش روسیه یک یورش محلی را در منطقه اورخوف آغاز کرده است.
روگوف در این هفته گفت، که نیروهای اوکراینی که در این پسین ها برای یورش به منطقه زاپروژیا آماده شده بودند، تاکتیک‌های خود را به‌طور چشمگیری تغییر دادند و شروع به ایجاد چندین خط دفاعی همزمان در بخشی از منطقه تحت کنترل خود کردند. افزون بر این، نیروهای مسلح اوکراین شروع به آماده سازی پایتخت منطقه - شهر زاپروژیا - برای درگیری های خیابانی کردند. ستیزه جویان اوکراینی مناطق مستحکمی را در حومه شهر ایجاد می کنند، زیرساخت های معدن را استخراج می کنند، تأسیسات نظامی را در کارخانه ها ترتیب می دهند.
یادآوری می کنیم، که منطقه زاپروژیا پس از همه پرسی که در آنجا برگزار شد به منطقه فدراسیون روسیه تبدیل شد. در عین حال، طرف اوکراینی مشروعیت خود را به رسمیت نمی شناسد و به گلوله باران این سرزمین ادامه می دهد. امروز روسیه بیش از 70 درصد از منطقه را کنترل می کند، نیروهای مسلح اوکراین مرکز منطقه - شهر زاپروژیا را در اختیار دارند. از 24 فیبروری، مسکو عملیات نظامی ویژه ای را برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند. ارتش با وظیفه آزادسازی دونباس و تضمین امنیت روسیه مواجه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала