ایران آماده دستیابی به توافق هستوی با امریکا است

© Sputnik / Valeriy Melnikovروسیه برای انجام وظایف در چارچوب توافق هسته ای ایران آماده است
روسیه برای انجام وظایف در چارچوب توافق هسته ای ایران آماده است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
عضو شوید
وزارت خارجه ایران: اگر امریکا روش واقع بینانه داشته باشد، ایران آماده دستیابی به توافق هستوی است.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه طی گفت و گو با شبکه تلویزیونی TRT World ترکیه گفت که ایران آماده بازگشت به مرحله نهایی مذاکرات بر سر توافق هستوی است، اما بدون پیش شرط و مشروط به "روش واقع بینانه" امریکا باشد.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
رئیسی: امریکا به‌دنبال یک ایران ویران شده، همسان افغانستان است
وی افزود: "ما چندین بار به مراحل نهایی توافق نزدیک شده‌ایم، اما در این مراحل گاهی اوقات امریکا ایده‌ها یا توجیه‌های را مطرح کرده است، مثلاً اوج ناآرامی‌ها در ایران را در نظر بگیرید. امریکایی‌ها به ما پیام داده‌اند که برای مراحل پایانی توافق آماده هستند: "آنها گفتند که برنامه جامع اقدام مشترک در اولیت امریکا نیست و ناآرامی در ایران و اوضاع ایران در اولویت‌های امریکاست. امریکایی‌ها سپس اعلام کردم که امریکایی‌ها مواضع خود را در قبال پیام‌هایی که از طریق کانال‌های رسمی به ما می‌دهند و اظهار نظریات جنجالی که در رسانه‌ها می‌دهند، روشن کنند."
وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها از مجرای دیپلماتیک بر لزوم دستیابی به توافق پافشاری می‌کنند و تهران آماده است تا بدون پیش‌شرط به نقطه نهایی برسد. ما آماده ایم در مذاکرات قبلی، اما بدون پیش شرط، با رویکرد واقع بینانه و با هدف حفظ حقوق و تحقق منافع ملی ایران، آخرین گام را برداریم. عبداللهیان تصریح کرد: ما معتقدیم که مذاکره برای مذاکره نتیجه نمی دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала