فرمانده طالبان در پکتیا: 7 هزار داعشی از پاکستان به افغانستان وارد خواهند شد

عضو شوید
یک فرمانده نیروهای سرحدی گروه طالبان در ولایت پکتیا از ورود 7 هزار داعشی در روزهای آینده از پاکستان به افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، به دنبال افزایش یورش های گروه تروریستی داعش در افغانستان، از آن میان یورش انتحاری پسین به وزارت امورخارجه، مکتوب افشاشده فرمانده لوای دوم سرحدی سپاه منصوری گروه طالبان در ولایت پکتیا، حاکی از برنامه ورود بیش از 7 هزار تروریستی داعشی از پناه‌گاه‌های شان در خاک پاکستان به افغانستان، برای ناامن کردن ولایت های شمالی این کشور است.
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
امرالله صالح: تفاوت میان طالب و داعش در رنگ پرچم ‌شان است

در این نامه که از سوی مولوی محمد آصف ذاکر عنوانی "آمریت استخبارات و کشف لوای سرحدی دوم و به تمامی قومندانان سرحدی خندق های این گروه" نوشته شده، درباره احتمال ورود 7 هزار جنگجوی داعش از پاکستان به افغانستان هشدار داده شده است.
این نامه در ۱۶ جدی نوشته و ارسال شده و روز دوشنبه، ۲۶ جدی در فضای مجازی منتشر گردیده است.
در این نامه آمده است: "در آن سوی خط فرضی در خاک پاکستان، در روستاهای کوکوخیل، گنده غریی، بیجر و دره میرشالو که پوشیده از جنگل‌اند، سه گروه که یکی از آن‌ها داعش است، به رهبری مسلم کوت‌وال، مراکز آموزشی ایجاد کرده‌اند".
در این نامه توضیح داده شده است، که دو گروه از این افراد، نیروهای نظامی به سبک کوماندو در اختیار دارند و پرچم‌های آنان سیاه است و گروه سوم فقط پرچم سیاه با خود دارد.
مولوی ذاکر شمار نیروهای این سه گروه را هفت هزار نفر ذکر کرده که قصد دارند به صورت گروهی و انفرادی از طریق ولسوالی ازره ولایت لوگر، ولسوالی زازی آریوب ولایت پکتیا، سپینه شکه ولایت ننگرهار و ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان وارد ولایات شمالی شوند.
بر این اساس، وی دستور داده که نیروهای استخبارات و کشفی در ساحه مسئولیت خود امنیت را تامین کنید و راه های ورودی را به شدت تحت نظارت بگیرید و کسانی که داخل می شوند را دقیق تلاشی و شناسایی کنند تا جلوی این تروریستان گرفته شود.
فرمانده گروه طالبان در حالی از ورود 7 هزار جنگجوی داعش به افغانستان خبر می دهد، که کارشناسان می گویند، که برخی از جنگجویان گروه طالبان به گروه داعش پیوسته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала