سفر و دیدار نمایندگان وزارت خارجه و پنتاگون امریکا با زلنسکی در کیف

© Photo / David GoldmanМонумент Независимости Украины в Киеве
Монумент Независимости Украины в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2023
عضو شوید
نمایندگان وزارت خارجه و پنتاگون برای دیدار با زلنسکی در کیف هستند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه امریکا و کالین کهل معاون وزیر دفاع برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی در کیف هستند. در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمده است: "
شرمن معاون وزیر، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی و معاون وزیر هال به کیف سفر کردند تا با رئیس جمهور زلنسکی، اعضای دفتر رئیس جمهور و مقامات ارشد اوکراینی برای تأیید مجدد حمایت آمریکا دیدار کنند".
وزارت امور خارجه مشخص نکرد که آیا این دیدار برگزار شده است یا خیر، اما بر اساس این گزارش، در کیف، شرمن و سایر اعضای هیئت با نخست وزیر اوکراین و وزیر وزارت دفاع صحبت کردند که از جمله موضوعات مطرح شده انرژی بود. کمک به بازسازی کشور و ادامه حمایت های دفاعی. روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یاداشت برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، ریس مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که سیرکردن اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала