کارگران راه آهن افغانستان برای کورس آموزشی عازم ترکمنستان شدند

© AFP 2023 / Bulent KilicХазарейские рабочие готовятся погрузить уголь в грузовик в провинции Бамиан
Хазарейские рабочие готовятся погрузить уголь в грузовик в провинции Бамиан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
عضو شوید
اورینت پایگاه خبری ترکمنستان روز یکشنبه به نقل از آژانس ترکمن میریولاری (راه آهن ترکمنستان) گزارش داد که یک گروپ 14 نفری از کارمندان اداره راه آهن افغانستان برای یک دوره آموزشی وارد ترکمن آباد (چارجو سابق) شدند
به گزارش اسپوتنیک، کارگران راه آهن افغانستان یک دوره آموزشی سه ماهه پیشرفته را در ترکمنستان پشت سر خواهند گذاشت.
در این پیام تاکید شده است: "متخصصین ترکمن در محل کار و سایت‌های تولیدی مهمانان را با سازماندهی مدیریت حمل‌ونقل ریل، تأسیسات زیربنایی و پرسنل، عملیات‌های تخنیکی مختلف و غیره آشنا می‌کند".
ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
ایجاد کمیسیون ویژه طالبان برای تولید برق از ذغال سنگ
این کورس با توافق طرفین به منظور افزایش پتانسیل صنعت راه آهن افغانستان، ادغام آن در پروژه های حمل و نقل منطقه ای و بین المللی سازماندهی شد.
ترکمنستان دائماً از کشورهای ذی‌نفع و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد تا با مقامات جدید افغانستان گفتگو کنند. عشق آباد به احیای افغانستان و ادغام آن در روابط اقتصادی جهانی علاقه مند است. به گفته مقامات ترکمنستان، یکی از بخش های مهم در این روند، ارتباطات راه آهن است. تابستان گذشته، رسانه‌های ترکمنستان گزارش دادند که سازندگان راه‌آهن ترکمنستان برای تکمیل ساخت خط آهن آکینا-اندخوی به شهر آکینا وارد شده‌اند که به دلیل همه‌گیری ناتمام ماند. راه آهن بین استیشن های افغانستان آکینا-اندخوی، متصل به سیستم راه آهن ترکمنستان، بخشی از کریدور حمل و نقل لاجورد (افغانستان-ترکمنستان-آذربایجان-گرجستان-ترکیه) است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала