صالح در واکنش به سخنان پمپئو: من به این شیاد روشنگری کردم که کشور ما را به پاکستانی‌ها می‌دهید

© Photo / ارگامرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
عضو شوید
معاون نخست رییس جمهور گریزی پیشین افغانستان در واکنش به سخنان وزیر خارجه پیشین امریکا نوشته است، که امریکا با تصمیم پنهانی برای تحویل‌دهی افغانستان به پاکستان، می‌خواست برای جنگ بزرگتر در اوکراین آماده شود.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون رییس‌جمهور گریزی افغانستان در واکنش به سخنان پسین مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین امریکا در تویترش نوشته است، که غنی می‌خواست "صلح واقعی" بیاید؛ اما تصمیم پنهانی امریکا تحویل‌‌دهی افغانستان به پاکستان بود.
Госсекретарь США Майк Помпео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
کلوپ ویدیو
مایک پمپئو: غنی انتخابات افغانستان را دزدید + ویدیو
صالح ادعا کرده است، که امریکا با تصمیم پنهانی برای تحویل‌دهی افغانستان به پاکستان، می‌خواست برای جنگ بزرگ‌تر در اوکراین آماده شود.
او افزوده: "در حاشیه‌ی نشست امنیتی مونیخ "من به این شیاد احتمالات را توضیح دادم و یازده دلیل آوردم که دارید کشور ما را به پاکستانی‌ها و تروریستان می‌دهید و این صلح نمی‌آورد".
به گفته صالح وزیر امور خارجه پیشین امریکا برای او گفته بود، که آن‌چه می‌تواند امضای معامله دوحه را تا ۱۵ روز به تعویق بیندازد است "تا طرف‌داران تان را بسیج کنید. به همین سادگی".
او با انتقاد از کارکرد امریکا در برابر افغانستان گفته است: "امریکا انسانیت را به‌خاطر منافع راهبردی زیرپا کرد و حالا آسان‌ترین گریز همین قصه‌های بی‌پایه است".
یادآوری می کنیم، که چند روز پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین امریکا در مصاحبه ای گفته بود، که اشرف غنی انتخابات را دزدیده بود؛ اما خود را رییس‌جمهور منتخب می‌خواند. او افزوده است، که هرگز از اشرف غنی نخواسته بود از قدرت کنار برود. اما به گفته‌ی او با غنی به "تنگ" آمده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала