امریکا آمادگی جنگ با چین را می گیرد

© Flickr / manhhaiاردوی امریکا
اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
عضو شوید
سناتور اولگه کویتیدی عضو شورای فدراسیون اظهار داشته است که ایالات متحده غرض اعمال کنترل بر اورپا-آسیا، برای جنگ با چین آماده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، وی در کانال تلگرام خود نوشت: "ما می بینیم که کودتا و جنگ های اجباری به امضای سیاسی بی عاقلانه ایالات متحده صورت می گیرد. باید به امریکایی ها رسانده شود که زمام داران، ایالات متحده را به تجاوز و تروریست اصلی کره زمین تبدیل کرده است.
این سناتور خاطرنشان کرد که واشنگتن در قرن بیست و یکم دوباره یک بازی خطرناک جیوپولیتیکی را برای خنثی کردن دو قدرت هستوی جهانی روسیه و چین آغاز کرده است. پس از کودتای اوکراین در سال 2014، ایالات متحده روسیه را به درگیری اوکراین کشانده.
Президент Турции Реджеп Эрдоган и президент России Владимир Путин на совместном фотографировании глав делегаций государств-участников Группы двадцати G20, приглашенных государств и международных организаций в китайском городе Ханчжоу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2022
موقعیت جیوپلیتیکی ترکیه با ایجاد هاب گاز بهتر می گردد
طبق طرحی که در پنتاگون تدوین شد، ایالات متحده تصمیم گرفتند چین را مجبور کنند که اولین کسی باشد که عملیات نظامی را در تایوان آغاز می کند. ایالات متحده به طور فعال در حال تسلیح است و چین باید به طور جدی نگران این موضوع باشد.
کویتیدی تصریح کرد: به ویژه، قوماندانی قوأ امریکا در هند و بحر آرام اکنون شامل 375000 نظامی و غیرنظامی در منطقه است و بودجه دفاعی جدید ایالات متحده میلیاردها دالر برای زیربناهای نظامی جدید و ابتکارات استراتژیک در منطقه بحر آرام در نظر گرفته است.
این سناتور به مشارکت جاپان در درگیری از جانب ایالات متحده اعتراف کرد. وی یادآور شد که دولت جاپان اعلام کرده است که "هزینه نظامی خود را طی پنج سال آینده، از سال 2023 تا 2027، دو برابر کرده و به 80 میلیارد دالر رسانده است."
پیشتر، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در 25 دسامبر گفت که مبارزه موفقیت آمیز علیه هژمونی ایالات متحده و مخالفت با سیاست نفوذ قهرآمیز واشنگتن به یکی از دستاوردهای کلیدی دیپلماسی چین در سال 2022 تبدیل شده است. به گفته وی، چین برای مقابله با امریکا و دیگر کشورهای غربی، با موفقیت از پلت فرم سازمان ملل استفاده کرد و در آنجا از منافع ملی خود دفاع کرد.
ژانگ هانهویی، سفیر چین در فدراسیون روسیه در 22 دسامبر گفت که هژمونیزم و ​​سیاست قدرت آخرین روزهای خود را می گذراند، چند قطبی شدن جهان و دموکراتیزه شدن روابط بین الملل ناگزیر خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала