پرندگان کمیاب در ولایت نیمروز توسط اعراب در تفاهم با طالبان شکار می شوند

عضو شوید
اداره محلی طالبان در ولایت نیمروز در غرب افغانستان تایید می‌کند که شمار پرندگان کمیاب از سوی عرب‌ها در تفاهم با وزارت اطلاعات و فرهنگ این ولایت صورت می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در نیمروز می‌گوید که پرندگانی مانند "پور، چرز، سبز گردن، سینه سرخ، مرغابی و مرغ‌های مهاجر( غاز سفید)" که در این فصل سال از هندوستان به نیمروز می‌آیند و در آسیا نایاب هستند که توسط عرب‌ها شکار می‌شوند .
حبیب‌الله مظهری، رئیس محیط زیست طالبان در نیمروز، می‌گوید شکار این پرندگان به گونه "قانونی" و بر اساس یک تفاهم عرب‌ها با وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان صورت می‌گیرد.
او می‌افزاید: "عرب‌ها یا شیخ نشین‌ها براساس قرادادی که میان وزارت اطلاعات و فرهنگ و شیخ نشین‌ها در مرکز (کابل) صورت گرفته اجازه شکار را به سطح کشور دارند."
به گفته او،‌ "در ولایت نیمروز شیخ عبدالله بن محمد الثانی بر اساس قراداد پنج ساله اجازه شکار را در مناطق نیمروز دارد و مطابق متن قراداد و رعایت لایحه عرب‌ها اجازه شکار را دارند."
او می‌گوید که عرب‌ها میلیون‌ها دالر از بهر این شکار به طالبان پرداخت می‌کنند.
این مقام طالبان می‌گوید که در ولایت نیمروز ۲۰ میلیون دالر در بدل شکار به شفاخانه ۱۰۰ بستر و ۵۰۰ هزار دالر به "مساکین ولایت نیمروز پرداخت کرده‌اند و در عوض آن در طول سال باید ۲۰۰ پرنده تربیه و نسل گیری کنند و در هوا رها کنند."
به گفته او، عرب‌ها براساس یک قرارداد که در کابل صورت گرفته شکار می‌کنند، آن هم نه توسط مرمی بل توسط باز شکار می‌کنند.
صید پرندگان کمیاب در نیمروز توسط عرب ها
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала