مدودف، نخست وزیر جاپان، کیشیدا را نوکر آمریکا خواند

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف صدرااعظم روسیه
مدودف صدرااعظم روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
عضو شوید
مدودف، معاون رئیس شورای امنیت، اظهارات آمریکا و جاپان درباره سلاح های هسته ای روسیه را پارانویا خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، رئیس حزب روسیه متحد، معاون شورای امنیت، در تلگرام توافقات بین رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر جاپان، جو بایدن و فومیو کیشیدا در مورد سلاح هسته ای را شرم آور خواند.
"این آنقدر شرم آور است که من حتی در مورد پارانویا در مورد برنامه های هسته ای کشورمان اظهار نظر نمی کنم. به آن فکر کنید. رئیس دولت جاپان در یک خلسه تحقیرآمیز و وفاداری به آمریکا، در مورد روسیه حرف های بیهوده می زند و به یاد صدها هزار جاپانی که در آتش اتمی هیروشیما و ناکازاکی سوختند خیانت می کند."
به گفته مدودف، کیشیدا اهمیتی نمی دهد که تنها کشوری که به طور کامل از تسلیحات هسته ای استفاده کرد، ایالات متحده بود و تنها قربانی آن وطنش بود.
نایب رئیس شورای امنیت خاطرنشان کرد: نخست وزیر جاپان باید حمله هسته ای را به رئیس جمهور آمریکا تذکر می داد و تقاضای توبه می کرد که هرگز آورده نشد. وی خاطرنشان کرد: "اما نه، کیشیدا فقط پرسنل خدماتی برای آمریکایی ها است. و خدمتگزاران نمی توانند شجاعت داشته باشند."
رهبران آمریکا و جاپان روز جمعه در واشنگتن دیدار کردند. همانطور که مدودف خاطرنشان کرد، بایدن و کیشیدا "گفتند که هرگونه استفاده احتمالی روسیه از سلاح های هسته ای در اوکراین اقدامی خصمانه علیه تمام بشریت خواهد بود که هیچ توجیهی ندارد."
Запуск ракеты Томагавк с американского крейсера USS Cape St. George - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
جاپان در صدد خرید راکت های آمریکایی "تاماهاوک" است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала