رییس کریکت بورد استرالیا: حقوق اساسی بشر سیاست نیست

عضو شوید
رییس کریکت بورد استرالیا از موضع خود دفاع کرده و گفته است که حقوق اساسی بشر سیاست نیست.
به گزارش اسپوتنیک، نیک هاکلی، رییس کریکت بورد استرالیا روز جمعه، بیست‌‌وسوم جدی در پاسخ به انتقادات گفته است: "حقوق اساسی بشر سیاست نیست. این یک وضعیت بسیار چالش‌برانگیز و غم‌انگیز است. ما این تصمیم را ساده نگرفتیم و به‌طور گسترده، از جمله با دولت خود مشورت کردیم."
هاکلی گفته است: "ما امیدوار بودیم که این سلسله مسابقات را ادامه دهیم و به‌گونه دوام‌دار با کریکت بورد افغانستان در گفت‌و‌گو بودیم."
روز پنج‌شنبه، ۱۲ جنوری استرالیا در واکنش به ممنوعیت تحصیل و کار زنان و دختران، سه مسابقه سوپرلیگ جام جهانی آینده با افغانستان را که قرار بود در ماه مارچ آینده برگزار شود، لغو کرد.
پس از این اعلامیه‌ای، کریکت بورد افغانستان این تصمیم را ناعادلانه، زودرس و نگران کننده خوانده و گفته است که درین مورد به زودی موضع خود را با شورای بین المللی کرکت و بورد کرکت استرالیا در میان خواهد گذاشت.
کریکت بورد افغانستان گفته است که این تصمیم سیاسی، غیرمنطقی، زودرس و یک عقب‌گرد بزرگ برای یک ملت بزرگ و کریکت دوست افغانستان است.
راشد خان، کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان نیز از تصمیم استرالیا ابراز ناامیدی کرده است.
افغانستان عضویت کامل شورای بین‌المللی کرکت را دارد و بر اساس منشور این شورا، باید کرکت زنان و مردان در کشورهای عضو به گونهٔ متوازن به پیش برود و رشد یابد.
پیش از این، شورای بین‌المللی کریکت در یک تصمیم تازه‌ گفته بود که به حمایت از تیم ملی کرکت مردان افغانستان ادامه می‌دهد، اما ضمناً ابراز داشت که بر چگونگی رهبری این ورزش، به شمول توسعهٔ کرکت زنان در این کشور نظارت خواهد کرد.
تیم الف کرکت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
استرالیا بازی کریکت با افغان ها را به دلیل سیاست طالبان در قبال زنان افغانستان لغو کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала