آژانس های سازمان ملل خواهان اقدام فوری برای حمایت از کودکان در 15 کشور شدند

© Sputnik / T. Azimیونیسف: افغانستان بیشترین شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در جنوب آسیا را دارد
یونیسف: افغانستان بیشترین شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در جنوب آسیا را دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
عضو شوید
پنج آژانس سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای محافظت از آسیب پذیرترین کودکان در 15 کشوری شدند که بیشترین آسیب را از بحران بی سابقه غذایی و تغذیه دیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمده است که سازمان خواربار و کشاورزی (فائو)، آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا (WFP) و بهداشت جهانی سازمان (WHO) خواستار پیشرفت سریع در برنامه اقدام جهانی برای اتلاف کودکان است.
در این بیانیه آمده است: "درگیری، شوک‌های آب و هوایی، تأثیرات مداوم کووید-19، و افزایش هزینه‌های زندگی، تعداد فزاینده‌ای از کودکان را دچار سوءتغذیه حاد می‌کند، در حالی که خدمات کلیدی بهداشت، تغذیه و سایر خدمات نجات‌دهنده زندگی کمتر در دسترس هستند." در حال حاضر، بیش از 30 میلیون کودک در 15 کشور آسیب دیده از هدر رفتن یا سوء تغذیه حاد رنج می برند و 8 میلیون از این کودکان به شدت ضایع می شوند که کشنده ترین شکل سوء تغذیه است.
فراخوان اقدام توسط سازمان ملل متحد برای درخواست توجه بیشتر و سرمایه گذاری بیشتر برای رسیدگی به بحران چشمگیر سوء تغذیه، که ما در نتیجه ترکیبی از شوک های اقلیمی، درگیری ها، رکود اقتصادی و COVID-19 شاهد آن هستیم، منتشر شد. فرانچسکو برانکا، مدیر دپارتمان تغذیه و ایمنی غذا OOWHOگفت که تعداد کودکان دچار سوء تغذیه را افزایش داده است.
بر اساس این بیانیه، برنامه اقدام جهانی برای اتلاف کودکان با هدف پیشگیری، شناسایی و درمان سوء تغذیه حاد در میان کودکان در کشورهایی که بیشترین آسیب را دیده اند، از جمله افغانستان، بورکینافاسو، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، هائیتی، کنیا است. ، ماداگاسکار، مالی، نیجر، نیجریه، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن.
خانواده تعدادی از کودکانی که با سوءتغذیه مواجه هستند گفتند که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.
به گفته وزارت صحت عامه طالبان، نزدیک به 3 میلیون کودک در افغانستان در سال 2022 تحت تأثیر سوء تغذیه قرار گرفتند.
The UNICEF logo is seen in the German headquarter in Cologne, Germany - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
درخواست کمک یونیسف برای کودکان افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала