کنش استکهلم ممکن درخواست پذیرش سویدن در ناتو را از سوی انقره پیچیده کند

© Flickr / flo_pШведский флаг
Шведский флаг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
کنش در استکهلم ممکن است تصویب درخواست سویدن در ناتو از سوی انقره را پیچیده کند.
به گزارش اسپوتنیک، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سویدین در بیانیه‌ای گفت: اقدام حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که در ترکیه ممنوع شده است، در استکهلم، روند تصویب درخواست پیوستن سویدن به ناتو از سوی انقره را پیچیده می‌کند.
پیش از این نیز تجمعی از سوی هواداران پ.ک.ک در استکهلم برگزار شد که در آن اظهارات و ژست های توهین آمیزی در برابر طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی ترکیه انجام دادند.
پیش از این گزارش شده بود، که سفیر سویدن در انقره به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شده است، وی در پیوند با این اقدام مورد اعتراض قرار گرفته است.
الین ارسون دختر خانم محصل سویدنی که مانع اخراج یک پناه‌جو گردیده بود، حالا محاکمه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
سویدن شرایط ترکیه برای پیوستن این کشور به ناتو را غیرواقعی خواند
مصطفی سنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه نیز سفر پیشین همکار سویدنی خود به انقره را لغو کرد. وکیل رئیس جمهور ترکیه در رابطه با این اقدام به دادستانی کل انقره درخواست داد و پرونده جنایی تشکیل شد.
بیلستروم گفت، که مقام های سویدنی این اقدام را بسیار جدی می گیرند.
به گفته وی، "مصوبه سازی اعدام یک رهبر خارجی منتخب دموکراتیک به خودی خود مستحق محکومیت است".
سازمان مسئول به صراحت اعلام کرده است، که هدفش خرابکاری در درخواست سویدن برای عضویت در ناتو بوده است. این اقدام بی شرمانه اکنون روندی را که سویدن و متحد آینده اش در ناتو، ترکیه آغاز کرده اند، پیچیده و به تاخیر می اندازد و قدم به قدم برای ایجاد اعتماد در هر یک از آنها تلاش می کنند.
وزیر امور خارجه سویدن در بیانیه‌ای اعلام کرد، که به ترکیه اجازه دهد عضویت سویدن در ناتو را تصویب کند.
یادآوری می کنیم، که در 18 می 2022، فنلند و سویدن، در پس‌زمینه رویدادهای اوکراین، درخواست‌هایی را برای پیوستن به این اتحاد به دبیرکل ناتو ارسال کردند. تا به امروز، درخواست سویدن و فنلند برای ناتو تنها از سوی دو کشور از 30 کشور - مجارستان و ترکیه - تایید نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала