- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

روشنگری های وزارت دفاع روسیه درباره چگونگی آزادسازی سولِدار

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه درباره آزاد سازی سولِدار گفته است، که بلوک‌های شهر از سوی گروه‌های واگنر مورد هجوم قرار گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه درباره آزادی سولِدار در جمهوری خلق دونتسک با انتشار خبرنامه ای بیان کرد، که بلوک های شهر سولِدار از سوی گروه های واگنر مورد هجوم قرار گرفت.
این وزارت ترکیب و مشارکت واحدهای مختلف گروه نیروهای روسی را در آزادسازی شهر سولِدار جمهوری خلق دونتسک از یگان‌های اوکراینی توضیح داد.
Дым над Соледаром в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پریگوژین از آزادی کامل سولدار خبر داد
این وزارتخانه گفت: "درباره یورش مستقیم به بلوک‌های شهر سولدار تحت اشغال نیروهای مسلح اوکراین، این مأموریت رزمی با اقدامات شجاعانه و فداکارانه داوطلبان جوخه‌های یورش واگنر با موفقیت به پایان رسید".
در همان زمان، وزارت دفاع روسیه یادآور شده است، که عملیات تهاجمی در این جهت تاکتیکی که به شکست نیروهای اوکراینی و تصرف شهر سولِدار به پایان رسید، از سوی گروه‌بندی ناهمگن از نیروهای روسی با یک طرح و نقشه واحد که برای حل مجموعه ای از ماموریت های رزمی پیش بینی شده بود، انجام شد.
وزارت دفاع روسیه افزوده است: "این مأموریت‌های رزمی، همانطور که پیش از این گزارش شد، شامل بسته کردن شهر از شمال و جنوب، منزوی کردن منطقه رزمی، جلوگیری از انتقال ذخیره‌های دشمن از مناطق همجوار به شهر به عنوان پشتیبانی آتش برای تهاجمی از سوی هواپیماهای تهاجمی و توپخانه و جلوگیری از بیرون شدن نیروهای مسلح اوکراین از سولِدار بود".
یادآوری می کنیم، که وزارت دفاع روسیه، در شامگاه 12 جنوری از آزادسازی کامل شهر سولِدار خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала