برلین قصد ندارد که تانک های لئوپارد را به اوکراین تحویل دهد

© AFP 2023 / Ozan KoseТурецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото
Турецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
NYT : آلمان نمی خواهد اولین کشوری باشد که تانک های لئوپارد "پلنگ" را به قوای مسلح اوکراین بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا و پولند بر آلمان که انبار بزرگ از تانک‌های لئوپارد دارد فشار سیاسی می‌آورند تا آنها را به اوکراین بفرستد، اما برلین نمی‌خواهد اولین کشوری باشد که تانک‌های غربی را به نیروهای مسلح اوکراین (AFU) می‌فرستد. روابط با روسیه را برای همیشه خراب می کند. بنابراین عدم تمایل آلمان به ارسال خودروهای زرهی در مقاله ای توسط نیویورک تایمز (NYT) توضیح داده شد.
Немецкий военнослужащий на танке Леопард - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
مخالفت بیشتر آلمانی ها با عرضه تانک به کیف
این نشریه اظهار داشت که فعلاً حامیان ارسال تانک بر روی این موضوع متمرکز شده اند که کشوری در نهایت گام اول را بردارد و تانک بفرستد، اما تا آن زمان، برلین از نزدیک اقدامات متحدان به ویژه ایالات متحده را رصد خواهد کرد. کلودیا میجر، تحلیلگر نظامی در مؤسسه آلمانی مطالعات بین‌المللی و نظامی، می‌گوید: "فقط یک [تانک] آبرام از واشنگتن برای شولز برای شروع کافی است".
پیش از این نوربرت روتگن، رئیس سابق کمیته سیاست خارجی بوندستاگ، کارشناس حوزه سیاست خارجی حزب اپوزیسیون دموکرات مسیحی(CDU)، گفته بود که اولاف شولز صدراعظم آلمان و حزبش خواهان حفظ روابط با مسکو هستند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیرغم فشارهای واشنگتن.
در 11 جنوری، مقامات بریتانیا قصد خود را برای تامین تانک به اوکراین تایید کردند. ریشی سوناک، سخنگوی دفتر صدراعظم بریتانیا گفت: "ما با [ارائه] تخنیک نظامی نسل بعدی که به پیروزی در این جنگ کمک می کند، حمایت خود از اوکراین را تسریع می کنیم. همچنین انتقال یک شرکت تانک های لئوپارد به کیف توسط آندری دودا رئیس جمهور پولند اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала