زن عرب عضو کنست: ما مشتاقانه منتظر دولت فاشیست ناتانیاهو هستیم

© Depositphotos.com / Romayanu.gmail.comانحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل
انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
اختصاصی
آیدا توما: ما مخالفتی با دولت جدید نتانیاهو نداریم، ما مشتاقانه منتظر دوره فاشیسم هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، آیدا توما، عضو کنست کنگره جدید از فهرست مشترک عربی، در مصاحبه ای اختصاصی با اسپوتنیک، گفت که چگونه نمایندگان عرب اکنون در اپوزیسیون دوام خواهند آورد و چرا نمی توانند با دولت راست افراطی مخالفت کنند. نتانیاهو، و همچنین اینکه اعراب اسرائیل باید برای سرکوب واقعی فاشیستی آماده شوند.
سوال: دولت جدید نتانیاهو را چگونه می بینید؟
جواب: "به طور مشخص. این که نتانیاهو برای بازگشت به قدرت، شاید خطرناک ترین دولت تاریخ اسرائیل را تشکیل داد. هرگز قبلاً اینقدر رادیکال و به فاشیسم نزدیک نبوده است. و من اغراق نمی کنم: تعدادی از وزرای جدید رسالت خود را در بالا بردن یهودیان بالاتر از سایر ساکنان اسرائیل، تحقیر و شکست دادن حقوق اعراب و دروس ها می دانند. آنها در استفاده از خشونت و تروریسم آشکار، برای رسیدن به اهداف خود تردید نخواهند کرد."
نتانیاهو به چنین متحدان چه نیازی دارد؟
جواب: همه در اسرائیل این را می‌دانند که او صرفاً تلاش می‌کند از مجازات واقعی زندان برای رسوایی‌های فساد اجتناب کند. بنابراین برای تصاحب مجدد صندلی نخست وزیری باید به همه شرایط صهیونیست های افراطی راست را پیروی می کند. اکنون ما منتظر یک حکومت آشکارا فاشیستی هستیم که زندگی همه غیریهودیان را طبق قوانین قانون یهود، هلاخا، پیچیده کند.
علاوه بر این، نباید امیدوار بود که نتانیاهو بتواند وضعیت موجود در سرزمین‌های فلسطینی را حفظ کند: دولت جدید قطعاً تلاش خواهد کرد قطعه بزرگی را در کرانه باختری از بین ببرد.
یگانه نتیجه مثبت برجام از نگاه نتانیاهو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
دولت جدید اسرائیل رأی اعتماد گرفت
سوال: از قبل مشخص شده است که نتانیاهو اصلاحاتی را انجام داد که جناح راست خواستار آن بودند: محدود کردن وظایف دادگاه عالی، بازگرداندن مجازات اعدام برای تروریست ها. به نظر شما خطر این تصمیمات چیست؟
جواب: صادقانه بگویم، کار دیوان عالی اسرائیل پیش از این به‌ویژه در رابطه با فلسطینی‌ها از ایده‌آل فاصله داشت. و اکنون دادگاه عالی نمی تواند قانونی را که از نظر قانون اساسی با آنچه کنست تصویب می کند مغایرت دارد، لغو کند. این بدان معناست که مجلس عملاً آخرین مرجع تصمیم گیری در مورد مسائل حقوقی می شود. هیچ چیز خوبی برای حقوق و آزادی های اقلیت های قومی حاصل نخواهد شد.
اگر دولت قانونی در مورد اعدام اسرای فلسطینی که در اسرائیل عملیات انجام می دهند ارائه کند، اکثریت را به دست آورده و تصویب می شود. اما این خطر جدی وجود دارد که این قانون صرفاً به ابزاری برای سرکوب جمعی علیه فلسطینیان و شهروندان عرب اسرائیل تبدیل شود. "این آپارتاید واقعی است."
سوال: اقدامات دولت جدید چه تاثیری بر سیاست خارجی اسرائیل خواهد داشت؟
جواب: متأسفانه، عرصه بین‌الملل چندان نگران آنچه در حال رخ دادن است نیست. توافقات شرم آور برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با تل آویو تنها به ایجاد نوعی مصونیت بین المللی برای دولت جدید کمک می کند. چگونه می خواهیم به دنیا توضیح دهیم که بن گویر یک فاشیست است که اگر با وزیران عرب دست بدهد از اعراب متنفر است؟ ما، اعراب اسرائیلی، هیچ کس باور نمی کند.
ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
آمادگی اسرائیل برای عملیات یک هفته ای در غزه
در مورد تهدید واقعی موج جدیدی از اشغال سرزمین های فلسطینی، جهان در حال حاضر بیش از حد درگیر رویدادهای دیگر است که نمی تواند متوجه اسرائیل باشد به همین خاطر که دست دولت جدید باز است."
سوال: و اسرائیلی ها چه احساسی نسبت به تشکیل چنین دولت افراطی دارند؟
جواب: از نقطه نظر عملی، راست افراطی اسرائیل در انتخابات اخیر بیشترین آرا را به دست آورد. یعنی اکثریت مردم به نوعی از آنها حمایت می کنند. اما حالا، زمانی که این سیاستمداران شروع به فعالیت کردند، نگرانی عمومی وجود داشت که اسرائیل با چنین سیاست داخلی دچار نزول شود. مردم هیچ افزایش خشونت یا قوانین نژادپرستانه را نمی‌خواهند، چه رسد به یک جنگ جدید. محدودیت تعدادی از آزادی های شخصی و اجبار عمومی برای رعایت هنجارهای یهودیت نیز بسیاری از اسرائیلی های سکولار را می ترساند.
سوال: سیاستمداران رادیکال ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ کنترل سیاست داخلی اسرائیل را به دست می گیرند. آیا آنها می توانند به بهانه مبارزه با رشد جنایت، تامین مالی پروژه های حامی فلسطین را متوقف کنند؟
جواب: "مطمئناً آنها می توانند. این دو، همانطور که شما به درستی اشاره کردید، خطرناک ترین افراد در دولت جدید هستند. هر دو صهیونیست افراطی راست هستند که آشکارا با جمعیت عرب کشور مشترک ما مخالفت می کنند. آنها فاشیست های واقعی هستند. این، بن گویر است که از کشتار قبرستان های مسلمانان و مسیحیان در اورشلیم حمایت می کند. و هنگامی که او وزارتی را به دست آورد، آنگاه این تروریست های یهودی آزادی بیشتری در اعمال نفود خود خواهند داشت. و همه ساکت خواهند بود، چون ارتدوکس‌های افراطی اسرائیل می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، نمی‌توان آنها را مورد انتقاد قرار داد."
سوال: نمایندگان عرب کنست اکنون چگونه عمل خواهند کرد و آیا می توانند در برابر رادیکال های قدرت مقاومت کنند؟
جواب: افسوس که تعداد نمایندگان عرب در مجلس جدید کمتر است. بنابراین، تعداد کمی از اعراب، حتی اگر در میان احزاب چپ و سیاستمداران یهودی مدافعانی داشته باشیم، نمی‌توانند با اقدامات تندروهای قدرت مقابله کنند. اگرچه، البته، ما تلاش خواهیم کرد.
Participants in a protest in Palestine against the decision to recognize Jerusalem as the capital of Israel - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
وزارت خارجه فلسطین اسرائیل را مسئول مرگ زندانی فلسطینی دانست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала