اردوغان: بستن دانشگاه ها بر روی دختران در افغانستان غیر انسانی و غیر اسلامی است

© AP Photo / Burhan OzbiliciПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از دستور گروه طالبان به خاطر بستن دانشگاه ها به روی دختران گفت، که این کار غیرانسانی و غیر اسلامی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست امروزی گفت: برخی کشورهای دوست ما در ناتو، شورای اروپا یا سازمان ملل تبدیل به پناهگاه راهزنان گریخته از دست سیستم قضایی ترکیه شده‌اند.- این حوادث خشونت‌بار (پاریس) نادرستی طبقه‌بندی تروریستان به تروریست‌ خوب و بد را آشکار کرد، امیدواریم این مسئله مقدمه‌ای برای آغاز روند جدیدی در مبارزه با تروریسم باشد.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время выступления перед членами своей партии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
رئیس‌جمهور اردوغان: برقراری صلح و ثبات پایدار در افغانستان آرزوی مشترک ماست
او در ادامه درباره بستن دروازه های دانشگاه ها به روی دختران در افغانستان گفت: مفهومی که دختران به‌ویژه زنان با حجاب را از یادگیری در دانشگاه‌ها و مکتب های افغانستان باز می‌دارد، غیر انسانی و غیر اسلامی است.
او در ادامه افزود: دختران در افغانستان باید آموزش ببینند. هیچ کس نباید اسلام را به ما به‌عنوان دلیل ممانعت آموزش دختران تعریف کند. اسلام چنین چیزی را نمی‌پذیرد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا در 15 اگوست سال 2021 میلادی یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و پس از آن در جریان بیش از یک سال دستورهای سختگیرانه ای زیادی را بر شهروندان افغانستان به ویژه بالای بانوان به اجرا گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала