آمریکا قصد دارد تسلیحات نیروهای آمریکایی در جاپان را تقویت کند

© AFP 2023 / TOSHIFUMI KITAMURAJapanese Ground Self-Defense Force type-92 anti-mine rocket launcher
Japanese Ground Self-Defense Force type-92 anti-mine rocket launcher  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
رویترز: آمریکا قصد دارد تعداد موشک های ضد کشتی نیروهای آمریکایی در جاپان را افزایش دهد
به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده قصد دارد تعداد موشک های ضد کشتی در دسترس نیروهای آمریکایی در جاپان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ایالات متحده به‌عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای مهار چین، قابلیت‌های موشکی ضد کشتی خود را در جاپان به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. خاطرنشان می شود که تعداد کل نیروهای آمریکایی در جاپان تغییر نخواهد کرد."
همانطور که گزارش شده، توافق بین جاپان و ایالات متحده روز چهارشنبه پس از دیدار لوید آستین، رئیس پنتاگون و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با همتایان جاپانی خود در واشنگتن اعلام خواهد شد.
 اوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
ایالات متحده نیروهای خود را برای دفاع از جزایر دور افتاده در جنوب غربی جاپان مستقر می کند
به گفته منابع آژانس، موشک های ضد کشتی به عنوان بخشی از یک هنگ دریایی 2000 نفری که با شناسایی و حمل و نقل سروکار دارد به جاپان تحویل داده می شود. انتظار می رود این انتقال تا سال 2025 تکمیل شود.
مقامات آمریکایی افزودند که تا بهار سال 2023، یک شرکت جداگانه ارتش ایالات متحده - حدود 300 سرباز و 13 کشتی - برای کمک به انتقال تجهیزات و نظامی آمریکا و جاپان مستقر خواهد شد.
پیش از این، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از سپهبد جیمز بیرمن، فرمانده سومین نیروی اعزامی دریایی ایالات متحده (مستقر در جاپان) گزارش داد که نیروهای مسلح ایالات متحده و جاپان در حال افزایش همکاری در پس زمینه درگیری احتمالی با چین بر سر تایوان هستند.
اوضاع در اطراف تایوان در اوایل آگوست سال گذشته و پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده از این جزیره در آن زمان، به شدت تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. روابط تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه، کردند.
Совместные военные учения США и Японии на полигоне Хигасифудзи в Готэмбе, префектура Сидзуока - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
جاپان واحدهای مدیریت سلاح های مافوق صوت ایجاد خواهد کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала