عمران خان: سخنان وزیران پاکستانی در برابر گروه طالبان افغانستان غیرمسئولانه است

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
عضو شوید
نخست‌وزیر پیشین پاکستان می‌گوید‌، که سخنان وزیران پاکستانی در برابر حکومت موقت گروه طالبان در افغانستان "غیرمسئولانه" است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان و رهبر تحریک انصاف این کشور امروز (سه‌شنبه، ۲۰جدی) طی سخن‌رانی در نشست مجازی با محکومیت اظهارات اخیر مقام‌های پاکستانی بر لزوم هم‌کاری با حکومت طالبان در افغانستان تاکید کرده است.
نامه نخست وزیر پاکستان به رهبران کشورهای اسلامی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
عمران خان: وزیر خارجه پاکستان در مورد افغانستان هیچ چیزی نمی‌داند
این سخنان آقای خان در حالیست، که چندی پیش رانا ثناء‌الله، وزیر امور داخله پاکستان ادعا کرده بود، که تحریک طالبان این کشور (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان پناهگاه دارند. او تأکید کرده بود، که پاکستان می‌تواند به این پناهگاه‌ها در خاک افغانستان حمله کند.
هفته گذشته بالاترین مجمع امنیتی و سیاست خارجی پاکستان در پیامی صریح به طالبان هشدار داد، که اسلام‌آباد به همسایه‌گان‌اش اجازه نخواهد داد تا پناهگاه‌هایی برای تروریستان فراهم کنند.
یادآوری می کنیم، که پس از پایان توافق آتش‌بس طالبان‌ پاکستانی با دولت این کشور، یورش ها در پاکستان افزایش پیدا کرده و مقام‌های پاکستانی، طالبان افغانستانی را متهم به پناه دادن بر رهبران این گروه کرده است؛ اتهامی که طالبان افغانستان همواره آن را رد کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала