۱۳ یورش از افغانستان بر خاک پاکستان در یک سال

© J.A.kدرگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا
درگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
عضو شوید
موسسه پژوهش های صلح پاکستان در گزارشی ادعا کرده است، که در جریان یک سال گذشته دست‌کم ۱۵ یورش برون‌مرزی بر خاک پاکستان صورت گرفته که ۱۳ یورش آن از خاک افغانستان بوده‌ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، بربنیاد این پژوهش در یورش های که از افغانستان انجام شده ۳۴ نفر کُشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
موسسه پژوهش های صلح پاکستان در گزارش امنیتی پاکستان در سال ۲۰۲۲ یافته‌های خود را درباره یورش های تحریک طالبان پاکستانی و دیگر گروه‌ها در این کشور نیز منتشر کرده است.
Военнослужащие вооруженных сил Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
وزیر داخله پاکستان به طالبان افغانستانی: از ورود تروریستان به خاک پاکستان جلوگیری کنید
در گزارش آمده است، که شمار یورش های تروریستی در پاکستان در یک سال پسین ۲۷ درصد افرایش یافته است. در مجموع ۲۶۲ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده است که این کشور شاهد ۱۴ حمله انتحاری بوده است. در گزارشی ذکر شده است که در سال ۲۰۲۲ مجموعه کُشته‌شده‌گاه ۴۱۹ نفر و زخمی شده‌ها به ۷۳۴ تن دیگر می‌رسد.
این مرکز پژوهشی نوشته است، که "پیروزی طالبان در افغانستان و گفت‌وگوهای صلح دولت پاکستان با تحریک طالبان این کشور در کابل به طالبان پاکستانی روحیه بخشیده‌است".
در همین حال موسسه پژوهش های صلح پاکستان افزوده است: تاکنون گروه طالبان افغانستان تنها در برابر داعش عمل کرده و مشخص نیست که آیا طالبان به وعده‌های خود در قبال مبارزه با گروه‌های تروریسم از جمله تحریک طالبان پاکستانی عمل خواهند کرد یا خیر.
این موسسه پژوهشی پیشنهاد کرده که دولت پاکستان راهبرد خود را باید در قبال گروه طالبان در افغانستان تغییر دهد.
یادآوری می کنیم، که از آغاز چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، تاکنون جنگجویان این گروه چندین بار با مرزبانان کشورهای همسایه افغانستان درگیر شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала