هری شاهزاده بریتانیا بعد از اعتراف قتل افغانها به خیانت متهم شد

© AP Photo / John Stillwell, Pool, FileBritain's Prince Harry or just plain Captain Wales talks to a TV crew
Britain's Prince Harry or just plain Captain Wales talks to a TV crew  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
پرسنل سابق و فعلی قوای مسلح بریتانیا، شاهزاده هری را به دلیل افشاگری در ارتباط قتل های که در زمان خدمت‌اش در افغانستان انجام داده است، به خیانت متهم شده است.
به گزارش اسپوتنیک، تایمز به سخنان دگروال تیم کالینز که در حمله امریکا و بریتانیا به عراق در سال 2003 شرکت داشت، استناد می کند. او اظهار داشت که شاهزاده هری توصیه بسیار بدی دریافت کرده، ساده رفتار می کند و تصمیم می گیرد خاطرات خود را در این زمینه در کتاب زندگی نامه ای (Spare) منتشر کند.
کالینز به این نشریه گفت: "اردو همیشه او را در خانواده خود پذیرفته است، مهم نیست که قبلا چه اتفاقی افتاده است. اکنون او دقیقاً به همان روشی که به خانواده خود خیانت کرد به این اعتماد نیز خیانت نمود." این سرباز گفت: "من فکر می کنم او کاملاً ساده لوح است. بدون اینکه بفهمد چه می کند و چه کار کرده است. او به کسی نیاز دارد که او را در دست بگیرد، اما نه کسی که او را در دست بگیرد تا پول به دست آورد." وی افزود، با تاکید بر اینکه بریتانیا قوای خود را برای "حفاظت از دولت و مردم قانونی افغانستان" و نه برای "کشتن مردم" به افغانستان اعزام کرده است.
Принц Гарри в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
شاهزاده هری: ۲۵ نفر را هنگام انجام وظیفه در افغانستان کشته ام
قانون نا نوشته شکسته
برید جنرال جاناتان شاو، دستیار ستر درستز دفاع سابق امریکا نیز در محکومیت افشاگری های شاهزاده هری صحبت کرد. این سرباز سابق به دیلی میل گفت: "سربازان در مورد کشتن مردم بیگناه صحبت نمی کنند. نظرات هری قانون نانوشته را زیر پا می گذارد. من گمان می کنم که او از حرص و طمع تیم روابط عمومی خود الهام گرفته است."
ریچارد کمپ جنرال متقاعد قوای بریتانیا که قوماندانی قوای مستقر در افغانستان را بر عهده داشت، هشدار داد که چنین اظهاراتی از سوی دوک ساسکس می تواند خطر حملات تروریستی علیه غیرنظامیان و اعضای بریتانیا را افزایش دهد. وی به روزنامه دیلی تلگراف گفت: از سخنان وی تبلیغات وهابی برای انجام حملات علیه بریتانیا استفاده خواهد شد.
در این کتاب، شاهزاده هری که به مدت 10 سال خدمت کرد، گفت که 25 سرباز طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) را در افغانستان کشته است، جایی که او دومین پیلوت هلیکوپتر آپاچی ("آپاچی") بود. شاهزاده هری 38 ساله نوشت: "برای من این تعداد [کشته شده] 25 است. این رقم باعث غرور من نمی شود، اما من را هم آزار نمی دهد."
کارد در پشت خانواده
منابع دیلی تلگراف به نوبه خود گفتند که رفتار شاهزاده هری از جمله مصاحبه های انتقادی وی در رسانه ها تأثیر منفی بر ملکه الیزابت دوم بریتانیا که سپتامبر سال گذشته در سن 96 سالگی درگذشت، داشته است. این تأثیر منفی داشت.
Принц Гарри с супругой Меган Маркл на традиционном параде Trooping of the Colour в Лондоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
شاهزاده هری: در آرزوی زندگی و روابط عادی
شک های پرنس هری
در همان زمان، تایمز می نویسد که این کتاب تابستان گذشته آماده شده بود، اما شاهزاده هری در یک مقطع تصمیم خود را در مورد انتشار آن تغییر داد، و تهدید کرد که پیش پرداخت چند میلیون دالری را که قبلاً برای آن پرداخت شده بود از دست خواهد داد. به گفته منبع روزنامه در انتشارات، دلیل این امر در اخطار است که ظاهراً او از خانواده سلطنتی دریافت کرده است. بر اساس گزارشات، ممکن است در جریان سفر شاهزاده هری به کشور خود برای جشن گرفتن هفتادمین سالگرد سلطنت الیزابت دوم در ماه جون اتفاق بیفتد. این منبع گفت: "شایعه ای وجود داشت مبنی بر اینکه در جریان بازدید به وضوح به او گفته شد که اگر این کتاب را در حالی که ملکه هنوز زنده است منتشر کند، دیگر بازگشتی وجود نخواهد داشت. البته همه چیز پس از مرگ پادشاه در ماه سپتامبر تغییر کرد."
این کتاب برای انتشار در 10 جنوری طرح ریزی شده است. با این همه، روز پنجشنبه، بیوگرافی به طور ناگهانی در قفسه کتابفروشی های اسپانیا ظاهر شد. اگرچه این خطا به سرعت اصلاح شد و تمام نسخه های کتاب شاهزاده که به اسپانیایی ترجمه شده بود از فروش خارج شد، چندین نسخه در اختیار خبرنگاران بریتانیایی قرار گرفت و آنها برجسته ترین گزیده های کتاب را منتشر کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала