نجات کارگران یک معدن طلا در بدخشان پس از ۵۵ ساعت

© Photo / Mursal Sayasبدخشان
بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
مسئولان محلی گروه طالبان در ولایت بدخشان می‌گویند، که عملیات نجات کارگران گیرمانده در یک معدن طلا در ولسوالی یاوان این ولایت، پس از نزدیک به ۵۵ ساعت پایان یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ گروه طالبان در ولایت بدخشان می‌گوید، که عملیات نجات نزدیکای ساعت ۹:۳۰ دقیقه‌ی امشب (شنبه، ۱۷ جدی) پایان یافته است.
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2023
گیر ماندن ۱۰ کارگر یک معدن طلا در بدخشان پس از لغزش کوه
احمدی همچنین می‌گوید، که هر سه نفر زنده از زیر آوارهای خاک بیرون کشیده شده‌اند. یکی از این افراد ساعاتی پیش نجات داده شده بود و دو نفر دیگر در آخرین دقایق عملیات نجات، زنده بیرون کشیده شده‌اند.
رییس اطلاعات و فرهنگ گروه طالبان در ولایت بدخشان افزود، که وضعیت صحی دو نفر که تازه نجات داده شده‌اند، خوب است و در حال حاضر تحت مراقبت تیم بهداشتی در ولسوالی یاوان قرار دارند.
به‌گفته‌ی او، انتقال این افراد به درمانگاه ولایتی بدخشان به‌دلیل این که شب است و برای چرخبال مشکل ایجاد نشود، به فردا صبح موکول شده است.
یادآوری می کنیم، که این افراد حوالی ساعت ۲:۰۰ پس از ظهر روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته در پی رانش زمین در یک معدن طلا در روستای خیرآباد ولسوالی یاوان زیر آوار خاک گیر ماندند.
روز جمعه منابع گفتند، که مردم محل با وسایل ابتدایی دست‌داشته‌ی‌شان در تلاش نجات کارگران گیرمانده هستند.
منابع همچنین گفته بودند، که سه نفر زیر آوار گیر مانده و فریاد آنها را شنیده‌اند که برای نجات‌شان خواهان کمک هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала