ناتو اتحاد روسیه و چین را خطرناک دانست

© AFP 2023 / Mandel Ngan Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
منشی عمومی ناتو گفت: همکاری رو به رشد روسیه و چین نظم جهانی ایجاد شده توسط کشورهای غرب را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، سر منشی ناتو در کنفرانس که در ناروی برگزار شد، گفت: این نکته آنها را باهم متحد کرده که هر دو خواهان نظم جهانی دیگری هستند. مسئله این است که آنها با ارزش های ما موافق نبوده و سعی می کنند از منافعی دفاع کنند که ایمان ما به آزادی و دموکراسی را نقض می کنند. کشورهای عضو ناتو در این دنیای خطرناک، باید باهم باشند".
استولتنبرگ خاطرنشان کرد امتناع پیکن از محکوم کردن عملیات ویژه روسیه در اوکراین شاهد اصلی حاکی از اتحاد دو کشور بود.
کارشناس نظامی: راکت «سرمات» را هیچ کدام سیستم مدافعه راکتی هدف قرار داده نمی تواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2019
واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات منشی عمومی ناتو
سرمنشی ناتو گفت: "برعکس، چین روایت روسیه را به پیش برده و ناتو را به خاطر وضعیت کنونی مقصر می‌داند و برای اولین بار از درخواست روسیه مبنی بر بستن درهای ائتلاف به روی اعضای جدید حمایت کرد".
استولتنبرگ همچنین بر تعمیق روابط مسکو و پیکن در حوزه های نظامی و اقتصادی تاکید کرد.
پوتین و شی جین پینگ در آستانه سال نو میلادی از طریق ارتباط ویدیویی گفتگو کردند. رئیس جمهور چین از جمله گفت که پیکن آماده تقویت همکاری های استراتیژیکی با مسکو و همکاری با روسیه برای حفاظت از حاکمیت و امنیت دو کشور است. پوتین نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که اهمیت مشارکت استراتیژیکی روسیه و چین به مثابه یک عامل تثبیت کننده در شرایط افزایش تنش های جیوپلیتیکی در حال افزایش است. به نظر او، هماهنگی مسکو و پیکن در خدمت ایجاد یک نظم جهانی عادلانه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала