مسی برای پنجمین بار به عنوان بهترین بازیساز سال انتخاب شد

© AFP 2023 / Anne-Christine PoujoulatКапитан сборной Аргентины Лионель Месси на церемонии награждения победителей чемпионата мира по футболу 2022 в Катаре
Капитан сборной Аргентины Лионель Месси на церемонии награждения победителей чемпионата мира по футболу 2022 в Катаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
مهاجم آرژانتینی برای پنجمین بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شد.
به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) لیونل مسی مهاجم آرژانتینی را به عنوان بهترین بازیساز سال 2022 معرفی کرد.
مسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
مسی و یاران در فینال با هنرنمایی الوارز/ آرژانتین 3- کرواسی صفر
این مهاجم برای پنجمین بار در دوران حرفه ای خود این جایزه را دریافت کرد که یک رکورد در فوتبال جهان است.
مسی در مجموع 13 جایزه از IFFHS دریافت کرد که بالاترین نتیجه تاریخ است. در رتبه دوم این شاخص، کریستیانو رونالدو مهاجم پرتگالی قرار دارد.
یادآوری می کنیم، که در 18 دسامبر مسی به همراه تیم ملی آرژانتین در فینال جام جهانی قطر قهرمان شد. در دیدار سرنوشت ساز، مهاجم در وقت قانونی یک ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد و یک گل در وقت اضافه و یک گل در ضربات پنالتی به ثمر رساند. مسی به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. این مهاجم در سال 2014 توپ طلای جام جهانی را نیز دریافت کرد. به این ترتیب او اولین فوتبالیست تاریخ شد که دو بار این جایزه را از آن خود کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала