وزیر داخله پاکستان به طالبان افغانستانی: از ورود تروریستان به خاک پاکستان جلوگیری کنید

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие вооруженных сил Пакистана
Военнослужащие вооруженных сил Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
عضو شوید
وزیر امور داخله پاکستان خطاب به گروه طالبان افغانستان گفته است، که از ورود تروریستان به خاک پاکستان جلوگیری و به تعهدهای بین‌المللی خود پابند باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، رانا ثنا‌ءالله وزیر داخله پاکستان امروز (پنج‌شنبه، ۱۵جدی) در یک نشست خبری تأکید کرده است، که مقام‌های طالبان باید استفاده از خاک افغانستان برای تروریسم در برابر دیگر کشورها را محدود سازند.
به گفته‌ی آقای ثنا‌ءالله اسلام‌آباد سیاستی را روی دست گرفته است که بر اساس آن مقام‌های پاکستانی با سازمان‌های تروریستی وارد مذاکره نشوند.
او افزود: "بهتر خواهد بود به‌جای مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی این‌بار باید با طالبان افغانستان گفت‌و‌گو شود".
وزیر داخله پاکستان اضافه کرده است، که علی‌رغم این‌که مقام‌های کشورش بارها با طالبان پاکستانی مذاکرات صادقانه و با خوش‌بینی داشته؛ اما دیده شده است‌ که این گفت‌گوها هیچ نتیجه مثبتی نداشته است.
این در حالی‌‌ست که پیش از این و به‌دنبال افرایش ناامنی‌ها در پاکستان، وزیر امور داخله این کشور گفته بود که براساس قوانین بین‌المللی، پاکستان حق دارد به پایگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حمله کند.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
وزارت دفاع گروه طالبان: یورش هوایی پاکستان بر خاک افغانستان دروغ است
اسلام‌آباد ادعا می‌کند، که تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان پناه‌گاه دارد؛ اما طالبان افغانستانی این ادعا‌ها را رد می‌کنند.
طالبان پاکستانی هشدار داده‌اند که اعضای دو حزب، مسلم لیگ و پیپلز پارتی را نیز در پاکستان هدف قرار خواهند داد.
تحریک طالبان پاکستانی پس از لغو آتش‌بس نامحدود با حکومت پاکستان که به میانجی‌گری طالبان افغانستانی به میان آمده بود، حمله‌های خود را در سراسر این کشور افزایش داده است.
از سوی هم به‌دنبال هشدار دولت پاکستان مبنی بر حمله به مواضع طالبان پاکستانی در خاک افغانستان، منابع می‌گویند که صبح امروز جنگنده‌های پاکستانی اهدافی را در ساحه سلالا، از بخش‌های مربوط به ولسوالی گوشته این ولایت بمباران کرده‌اند.
اما وزارت دفاع گروه طالبان گزارش ها مبنی بر یورش های هوایی جنگنده های پاکستانی را رد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала