وزارت خارجه پاکستان: یورش هوایی بر خاک افغانستان انجام نداده ایم

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikara Флаг Пакистана
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان گزارش یورش جنگنده های این کشور بر افغانستان را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، وزارت امور خارجه پاکستان گزارش‌ یورش هوایی بر خاک افغانستان را "بی‌ پایه و بدخواهانه" خواند و گفت، که پاکستان هیچ یورشی را در این کشور انجام نداده است.
پیش از این، وزارت دفاع گروه طالبان نیز گزارش یورش هوایی پاکستان بر افغانستان را رد کرده بود.
برخی رسانه‌ها روز پنجشنبه گزارش دادند، که جنگنده‌های پاکستان مواضع طالبان پاکستانی را در ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار بمباران کردند.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
وزارت دفاع گروه طالبان: یورش هوایی پاکستان بر خاک افغانستان دروغ است
گزارش یورش های هوایی به دنبال آن صورت گرفت که شورای امنیت ملی پاکستان این هفته به صراحت گفت که برای دفاع از خود در برابر حملات تروریستی فرامرزی که اخیراً از جانب افغانستان افزایش یافته، حق هر اقدامی را برای خود محفوظ می‌داند.
پس از افزایش یورش های تروریستی در پاکستان، این کشور بارها گروه طالبان را در افغانستان متهم کرده است که به تروریستان پاکستانی پناه می‌دهد. اما گروه طالبان این ادعاهای پاکستان را رد می‌کند.
کمیته شورای امنیت پاکستان در نشستی با قاطعیت از گروه طالبان افغانستان خواست تا جلو هرگونه فعالیت تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان را بگیرد.
در این نشست مقامات پاکستان گفتند، که اگر یورش ها بر خاک این کشور ادامه یابد، پاکستان هیچ ملاحظه‌ای در مبارزه با آن نخواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала