دستگیری سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا از سوی سرویس های امنیتی لتونیا

© SputnikШеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем
Шеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
عضو شوید
سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا از سوی سرویس های امنیتی لتونیا در شهر ریگا دستگیر شد.
به گزارش اسپوتنیک، مراد قاسم سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا از سوی سرویس های امنیتی لتونیا در شهر ریگا به دلیل نقض مشکوک تحریم ها و جاسوسی دستگیر شد.
در 5 جنوری نشست دادگاه تشکیل شد که در آن موضوع انتخاب قرار منع تعقیب مورد بررسی قرار گرفت. وکیل قاسم اصرار داشت که وی با قرار وثیقه آزاد شود اما دادگاه تصمیم گرفت قرار منع تعقیب را به عنوان قرار بازداشت انتخاب کند.
پیش از ظهر امروز روزنامه نگار به زندان مرکزی ریگا منتقل شده است. وکیل ایما جانسون که از مراد قاسم دفاع خواهد کرد، هنوز مواد پرونده را دریافت نکرده است.
طبق قانون 10 روز برای تجدیدنظرخواهی از رای دادگاه به عنوان قرار منع تعقیب فرصت دارد. طبق اطلاعات ما، در پرونده قاسم دو ماده وجود دارد - نقض تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه فدراسیون روسیه و همچنین جاسوسی که در ماده دوم روزنامه‌نگار ممکن است تا 20 سال زندان محکوم شود. مراد قاسم یک شهروند لتونی است، چندین سال در مسکو در گروه رسانه ای روسیه امروز که شامل اسپوتنیک لیتوانی نیز می شود، زندگی و کار کرده است. در 30 دسامبر، روزنامه نگار به دلایل خانوادگی وارد لتونی شد.
در همین حال، دیمیتری کیسلف، رئیس گروه رسانه‌ای "روسیا تودی" دستگیری قاسم سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا از سوی مقام های لتونیا را پوچ و غیرقانونی خواند. کیسلف به ریانووستی گفت، که این نشان دهنده ماهیت رژیم این کشور است، این یک روند بسیار خطرناک برای کل اتحادیه اروپا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала