حمله پهپادهای کوریائی شمالی به کوریائی جنوبی

© AFP 2023 / Jack Guez/Filesپهپاد اسرائیلی
پهپاد اسرائیلی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
عضو شوید
یکی از پهپادهای کوریائی شمالی توانست وارد منطقه پرواز ممنوع در پایتخت کوریائی جنوبی شود.
به گزارش اسپوتنیک، اعلام شد که در اواخر ماه دسامبر یکی از پهپادهای کوریایی شمالی به کوریائی جنوبی حمله کرده توانست وارد منطقه پرواز ممنوع P-73 با شعاع 3.7 کیلومتری در اطراف دفتر رئیس جمهور کوریائی جنوبی در سئول شود.
یونهاپ با استناد یک منبع نظامی خبر داده است که پنج پهپاد کوریائی شمالی در 26 دسامبر به کوریایی جنوبی حمله کردند. قوای مسلح کوریایی جنوبی نتوانست آنها را ساقط کند و این پهپادها به کوریائی شمالی بازگشته یا از صفحه رادارها ناپدید شدند. به گفته مقامات نظامی کوریایی جنوبی، این هواپیماهای بدون سرنشین، کوچک بودند. چهار فروند از آنها احتمالاً به مثابه یک عامل حواس پرتی در منطقه جزیره گانگوا باقی مانده و پنجم تا سرحد شمالی منطقه شهری سئول پرواز کرد.
Беспилотник на военном параде в Пхеньяне, Северная Корея - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
کوریائی جنوبی 100 بار به سمت پهپادهای کوریائی شمالی انداخت کرد، اما مؤفق نشد
حالا یک منبع نظامی گفته است: "این پهپاد برای مدت کوتاهی بر فراز لبه شمالی منطقه پرواز ممنوع در سوئل پرواز کرد، اما به تاسیسات کلیدی امنیتی نزدیک نشد".
گفته می شود لی جونگ ساب، وزیر دفاع کوریائی جنوبی در جلسه ای در مورد این حادثه و اقدامات ضد پهپادی، یون سوک یول رئیس جمهور این کشور را از نفوذ پهپاد به منطقه پرواز ممنوع مطلع کرده است.
یون سوک یول روز چهارشنبه به وزیر دفاع کوریایی جنوبی دستور داد تا واحد مشترک چند منظوره پهپادها را راه اندازی کرده و تا پایان سال سیستم تولید انبوه پهپادهای کوچک و رادار گریز را ایجاد کند. او همچنین دستور داد تا فوراً سیستم برای انهدام پهپادهای دشمن ایجاد شده و به طراحان فشار وارد شود تا تا تولید پهپادهای رادارگریز ساخت کوریائی جنوبی را را تا پایان سال آغاز کنند.
پیشبینی های وجود دارد که ممکن آخرین پهپاد می تواند حتی تا منطقه مرکزی یونگسان سئول، جایی که دولت جدید ریاست جمهوری در آن قرار دارد، فرود آمده باشد. لی جونگ سوپ، وزیر دفاع کوریایی جنوبی، استر درستیز و به طور جداگانه وزارت دفاع این اطلاعات را تکذیب کردند. لی جونگ ساب حتی "تأسف شدید" را ابراز کرد و این گزارش ها را "نادرست و بی اساس" نامیده و رد نمود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала