وزرای خارجه ترکیه و قطر درباره افغانستان صحبت کردند

قطر وترکیه
قطر وترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
وزارت خارجه قطر اعلام کرده است که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه این کشور با مولود چاووش اغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره ممنوعیت کار و تحصیل زنان در افغانستان گفت‌وگوی تلفنی کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، این وزارت امروز چهارشنبه، 14 جدی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دو طرف در باره ممنوعیت زنان از کار و تحصیل و همچنان گفت‌وگوها میان احزاب سیاسی در افغانستان گفت‌وگو و بحث کرده‌اند.
به سلسلهٔ محدودیت‌های امارت اسلامی بر حقوق زنان و دختران، مقام‌های امارت اسلامی به تازگی تحصیل دختران را در دانشگاه‌ها تا "امر ثانی" به تعلیق درآورد و نیز زنان را از کار در سازمان‌های غیرحکومتی داخلی و خارجی منع کرد.
حکومت کنونی افغانستان تا حالا هیچ‌گونه‌ انعطاف‌پذیری برای تغییر تصامیم شان نشان نداده و پیش از این گفته بودند که جامعه بین‌المللی نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند.
Рамадан в Саудовской Аравии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
دو کشور اسلامی تصمیم طالبان برای ممنوعیت ورود زنان به دانشگاه های افغانستان را به شدت محکوم کردند
در تازه‌ترین مورد، مارکس پوتزل، معاون هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) با سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله امارت اسلامی و عبدالسلامی حنفی، معاون رییس الوزرا، ملاقات کردند.
یوناما در یک تویت بدون ارایهٔ معلومات بیشتر در مورد این ملاقات نگاشته است که منع زنان افغان از کار به سازمان‌های خیریه و محروم ساختن آنان از دانشگاه‌ها و مکاتب به میلیون‌ها نفر در افغانستان صدمه وارد کرده و از رسیدن کمک‌های حیاتی به مردان،‌ زنان و کودکان جلوگیری می‌کند.
دفتر معاونیت اداری ریاست الوزرای حکومت امارت اسلامی گفته است که عبدالسلام حنفی در دیدارش با آقای پوتزل تاکید کرده که مسایل به میان آمده باید از طریق تفاهم حل شود.
در همین حال، دفتر هماهنگی‌ کمک‌های بشری ملل متحد گفته بود که قرار است مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های بشری، در هفته‌های آینده به افغانستان سفر کرده و در مورد ممانعت کار زنان با حکومت امارت اسلامی صحبت کند.
پرچم قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
بیانیه وزرات خارجه قطر درباره تعلیق شغل و تحصیل زنان در افغانستان + عکس
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала