فرانسه وسائط زرهی AMX-10RC به اوکراین می دهد

© AFP 2023 / Christophe Archambaultدعوت مکرون از روحانی برای سفر به پاریس
دعوت مکرون از روحانی برای سفر به پاریس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
مکرون به زلنسکی گفت که فرانسه وسائط زرهی AMX-10RC را به اوکراین عرضه خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ الیزه گزارش داد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با ولادیمیر زلنسکی، قول ارسال خودروهای زرهی AMX-10RC به اوکراین را داد.
دولت رهبر فرانسه گفت: "رئیس‌جمهور تمایل خود را برای تقویت کمک‌های نظامی که قبلاً به کی­یف ارائه شده بود، با تأمین تانک‌های رزمی سبک AMX-10 RC اعلام کرد".
AMX-10RC یک خودروی زرهی سنگین فرانسوی است که اغلب به عنوان تانک چرخ دار نیز طبقه بندی می شود.
Президент Франции Эммануэль Макрон на Мюнхенской конференции по безопасности - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2022
فرانسه توپخانه سزار به اوکراین ارسال می‌کند
همانطور که قبلاً در وزارت دفاع فرانسه اشاره شد، پاریس اخیراً شش فروند هویتزر 155 میلی متری TRF1 و دو سامانه دفاع هوایی کروتال را به اوکراین فرستاد. علاوه بر این، کیف 18 دستگاه توپخانه CAESAR دریافت کرد. مکرون همچنین از همکاری مشترک با دانمارک برای تامین شش دستگاه دیگر از این نوع به اوکراین خبر داد.
به نوبه خود، رسانه های فرانسوی گزارش دادند که سامانه های موشکی ضد زره قابل حمل میسترال و میلان، حدود 60 نفربر زرهی و مین های ضد زره HDP-2A2 به اوکراین تحویل داده شده است. پاریس علاوه بر تسلیحات، یونیفرم، سوخت، گلوله و کارتریج، کیت کمک های اولیه و جیره خشک، تشعشعات، حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی را نیز ارائه کرد.
با توجه به عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو از کی­یف با تدارکات تسلیحاتی حمایت می کنند، این برنامه ها ده ها میلیارد دلار هزینه دارد. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
Украинские военные в районе военной базы в Краматорске, Донецкая область. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
کی یف در حال برنامه ریزی برای حملات بهاری است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала