تلاش ها برای بیرون راندن روسیه از خاورمیانه

© AFP 2023 / Alexander Nemenovانتقاد تند مسکو از پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد افغانستان
انتقاد تند مسکو از پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
هرگونه تلاش برای بیرون راندن روسیه از خاورمیانه و تأثیرگذاری بر روابط این کشور با کشورهای منطقه محکوم به شکست است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سافرانکوف، نماینده ویژه وزارت امور خارجه در امور خاورمیانه در مصاحبه با ریانووستی گفت: هرگونه تلاش برای بیرون راندن روسیه از خاورمیانه و تأثیرگذاری بر روابط این کشور با کشورهای منطقه محکوم به شکست است.
وی افزود: "من باور کامل دارم که هرگونه تلاش برای بیرون راندن روسیه از منطقه، تأثیرگذاری بر روابط این کشور با مناطق، دور کردن آن از روند حل و فصل بحران فلسطین-اسرائیل یا هر بحران دیگر خاورمیانه، مزخرف سیاسی و محکوم به شکست است".
به گفته سافرانکوف، ایالات متحده خود را از کار "چهارگانه در مورد حل و فصل خاورمیانه" (اتحادیه اروپا، روسیه، ایالات متحده و سازمان ملل) کنار می‌کشد و از این طریق می‌خواهد مذاکرات در مورد مسائل عربی را کاملاً "خصوصی" کند.
پیش از این، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور در امور بین المللی، اشاره کرد که روسیه امروز روابط خود را با ایران و کشورهای خاورمیانه، ترکیه، جهان عرب و مسلمانان به طور کلی بهتر می سازد، واقعیت نشان می دهد که تجارت با این کشورها و مناطق در سال 2020 فراتر شده است.
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس دولت اشاره کرد، هدف مسکو یافتن شرکای امیدوارتر در مناطق با رشد سریع اقتصاد جهان - آسیا، خاورمیانه، امریکای لاتین و افریقا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала