بیش از 300 کارخانه در ننگرهار به دلیل کمبود برق تعطیل شده است

© Photo / Seyar.A.Oافزایش ناامنی‌ها در ننگرهار؛ انتقال افراد مسلح توسط «ریکشا ها» ممنوع شد
افزایش ناامنی‌ها در ننگرهار؛ انتقال افراد مسلح توسط «ریکشا ها» ممنوع شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
بیش از 300 فابریکه در ننگرهار به دلیل کمبود برق بسته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، پس از سقوط نظام جمهوری پیشین در کشور و به قدرت رسیدن طالبان در کنار بسیاری از مشکلات دیگر، مشکلات در زمینه برق به طور بی سابقه ای افزایش یافته است که به دلیل آن، بخش صنعت همچنان رو به افول است.
اخیراً به دلیل قطع برق وارداتی از ازبکستان و کمبود برق داخلی، فعالیت کارخانجات صنعتی در کل کشور همراه با مردم عادی در خطر سقوط قرار گرفته است.
بیش از 300 فابریکه در ننگرهار به دلیل کمبود برق بسته شده است.
مسوولان تعدادی از فابریکه های شهرک صنعتی شیخ مصری این ولایت می گویند که در یک ماه گذشته به دلیل کمبود برق میلیون ها افغانی از دست داده اند.
این صنعتگران می افزایند که کمبود برق مشکلات جدی اقتصادی را به همراه داشته و هزاران کارگر را در این شهر بیکار کرده است.
صنعتگران ننگرهار تقاضا دارند که بخشی از برق موجود در داخل خانه به آنها داده شود تا بتوانند صنعت خود را جابجا کنند و هزاران کارگر بیکار بتوانند معاش مناسبی داشته باشند.
مسوولان گروه طالبان برای شرکت برق افغانستان دلیل این مشکل را قطع برق وارداتی ازبکستان به افغانستان عنوان می کنند.
حکمت میوندی مسئول مطبوعات شرکت برق می گوید که کارخانه های صنعتی برای حل مشکل برق تلاش می کنند و تلاش می کنند هر چه زودتر برای این مشکل چاره اندیشی کنند.
مکاتب خصوصی با مشکلات شدید اقتصادی مواجه شده اند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
کلوپ ویدیو
ده ها مکتب خصوصی به علت مشکلات اقتصادی در ننگرهار مسدود شدند + ویدئو
میوندی می افزاید: ازبکستان طبق قرارداد نمی تواند برق افغانستان را تامین کند و به همین دلیل برق افغانستان را قطع می کنند و تلاش می کنیم با برق داخلی مشکل برق کارخانه های صنعتی را حل کنیم.
کمبود برق در افغانستان نه تنها صنعتگران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. اما مردم عادی، دانشجویان، نهادهای دولتی و غیردولتی نیز از تاخیر در کارشان به دلیل کمبود برق گلایه دارند.
حتي در زمان جمهوري جمهوري نيز به دليل نبود برق يا قطعي، فعاليت كارخانه هاي صنعتي ساعت ها يا روزها با مشكل مواجه بود. با این حال، پس از به قدرت رسیدن طالبان، قطع برق در کارخانه های صنعتی از ماه ها قبل ادامه دارد.
عموم مردم از حکومت طالبان می خواهند که از بازی با جان و سرمایه مردم دست بردارد و برای رفع مشکلات موجود مردم گام های موثر بردارد و از وعده های دروغین برای گمراه کردن مردم دست بردارد.
انفجار در سه معدن زغال سنگ ولایت سمنگان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
معدن سنگ نفرایت ولایت ننگرهار
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала