آلار کاریس: زبان یک وسیله افهام تفهیم است

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг на здании посольства Эстонии в Москве
Флаг на здании посольства Эстонии в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
رئیس جمهور استونی به سوالی در مورد مبارزه با زبان روسی پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، آلار کاریس رئیس جمهور استونی در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی ETV+ اعلام کرد که هیچ دلیلی برای مبارزه با زبان روسی در شرایط کنونی اوکراین نمی بیند.
کاریس در پاسخ به واکنش های مردم در مورد اینکه پس از شروع رویدادهای اوکراین، اظهاراتی مردم مبنی بر اینکه در این کشور باید کمتر زبان روسی یاد گرفته و به زبان های دیگر توجه بیشتری شود، گفت که با این نظر موافق نیست.
وی افزود: "زبان یک وسیله افهام تفهیم است. من دلیلی برای مبارزه با زبان نمی بینم. زبان روسی به خودی خود یک زبان فرهنگی است. و زبان روسی باید زودتر از سایر زبان ها یاد گرفته شود، چون الفبای آن متفاوت است و یادگیری آن سخت تر است. هیچ دلیلی برای مبارزه با زبان ها وجود ندارد، همانطور که هیچ دلیلی برای مبارزه با ادبیات روسی وجود ندارد."
Здание Министерства иностранных дел Эстонии.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2022
استونی مرزهای خود را به روی شهروندان روسیه می‌بندد
کاریس گفت که دیدگاه در قبال زبان روسی در حال تغییر است. "من روس هایی را می شناسم که به خاطر جنگ در اوکراین دیگر نمی خواهند به زبان روسی صحبت کنند. اوکراینی هایی که قبلاً به زبان روسی صحبت می کردند، از صحبت کردن به زبان روسی دست کشیده اند. اما این یک پدیده موقت است. واکنش هایی که امروز جنگ باعث می شود. زبان را در هیچ چیز مقصر نمی دانیم".
قابل يادآوری است پیش از این، تونیس لوکاس، وزیر آموزش و علوم گفته بود که مطالعه زبان روسی به عنوان زبان خارجی دوم باید در مدارس استونی لغو شود. به گفته وی، با توجه به وقایع اوکراین، برخی از والدین نارضایتی خود را از اینکه کودک باید زبان روسی را یاد بگیرد، ابراز داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала