"قیام بی سابقه" علیه نظم غرب

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر SCO Summit
SCO Summit - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2023
عضو شوید
وانگ ون، سرمایه‌دار چینی از افزایش تعداد کشورهایی که نظم جهانی کشورهای غربی را رد می‌کنند، خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، پروفسور وانگ ون در مقاله ای برای ساوت چاینا مورنینگ پست چین گفت: "قیام بی سابقه" توسط کشورهای غیر غربی در سراسر جهان علیه نظم مستقر غرب وجود دارد.
سال گذشته 2022 سال "غرب زدایی" بوده است، زیرا دولت های بیشتری - از چین گرفته تا آمریکای لاتین و کشورهای آسه آن - "به آرامی اما قاطعانه نظم جهانی غرب را رد می کنند."
وانگ ون توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که "دنیای غیر غربی تصویری است که قبلا دیده نشده است." نویسنده تأکید کرد که این موضوع در مورد رویارویی یا درگیری آشکار نیست، بلکه فقط به این دلیل است که کشورهای غیر غربی در درجه اول به فکر منافع ملی خود هستند و از وابستگی و کنترل غربی خلاص می شوند.
وانگ ون در پایان گفت: "در سال 2023، جهان نرم نخواهد بود، اما جنبش "غرب زدایی" برگشت ناپذیر است و فقط توسعه خواهد یافت.
SCMP قبلاً هشدار داده بود که مانورهای امپراتوری ایالات متحده می تواند آنها را فریب دهد. این نشریه شباهتی را بین ایالات متحده امروز و "همان امپراتوری تشنه قدرت روم" ترسیم می کند. به طور خاص، در این مقاله آمده است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با این باور اشتباه هدایت می شود که او وزیر امور خارجه کل جهان است و نه فقط ایالات متحده.
وزارت خارجه روسیه بارها تاکید کرده است که تلاش مقامات آمریکایی برای "مجازات" چین به دلیل همکاری با روسیه محکوم به شکست است و مشارکت بین دو کشور ثابت شده است.
Бывший сенатор и новый глава NASA Билл Нельсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
رئیس ناسا: چین می تواند مدعی قلمروی روی ماه باشد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала