اسرائیل :کاری در مورد فرقه باندرا در کی یف از ما ساخته نیست

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کی قوی تر است – اسرائیل یا ایران؟
کی قوی تر است – اسرائیل یا ایران؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2023
عضو شوید
هاآرتص: اسرائیل اعتراف کرد که در باره فرقه باندرا در اوکراین "آنها نمی توانند کاری انجام دهند"
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هاآرتص می نویسد که در اسرائیل به دلیل احترام به رهبر ملی گرایان اوکراینی استپان باندرا خشمگین شدند، اما دیپلمات ها اعتراف می کنند که نمی توانند کاری در مورد فرقه او در اوکراین انجام دهند.
به گفته سام سوکول، نویسنده مقاله، مقامات اسرائیلی بارها در مورد فرقه باندرا به کیف اظهاراتی داشتند، اما فراخوان آنها "عدم بازسازی و تجلیل از یهودی ستیزها" شنیده نشد.
یک سال پیش، در جریان جشن تولد باندرا توسط رژیم کی‌یف، سفارت اسرائیل انتقادی را منتشر کرد و گفت که "به شدت هر گونه تمجید از همدستان رژیم نازی را محکوم می‌کند" و "زمان آن فرا رسیده است که اوکراین با گذشته خود کنار بیاید." امسال دیپلمات ها از اظهار نظر خودداری کرده اند.
سفارت اسرائیل در کی­یف امسال بیانیه‌ای منتشر نکرد و یک منبع در دیپلماسی اسرائیل به هاآرتص گفت: "ما بارها موضع خود را روشن کرده‌ایم، اما به نظر می‌رسد حداقل در حال حاضر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم."
پیش از این، الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته بود که دولت جدید به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، قرار است کمتر آشکارا درباره بحران اوکراین صحبت کند. وزیر همچنین از اظهار نظر در مورد تقاضای کی­یف برای تسلیحات خودداری کرد، اما اشاره کرد که اسرائیل به کمک بشردوستانه اوکراین ادامه خواهد داد. کوهن تاکید کرد که قصد دارد با همتای روس خود سرگئی لاوروف گفتگو کند.
یگانه نتیجه مثبت برجام از نگاه نتانیاهو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
دولت جدید اسرائیل رأی اعتماد گرفت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала