گزارشگران بدون مرز: حدود 1.7 هزار خبرنگار در 20 سال گذشته در جهان کشته شده اند + عکس

© Fotolia / Rafael Ben-Ari Военный фотожурналист
Военный фотожурналист  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2022
عضو شوید
در 20 سال گذشته نزدیک به 1700 خبرنگار در سراسر جهان در حین انجام وظیفه کشته شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در خبر نامه ای که روز جمعه توسط سازمان غیردولتی گزارشگران بدون مرز منتشر شد، بیان شده است. در 20 سال گذشته نزدیک به 1700 خبرنگار در سراسر جهان در حین انجام وظیفه کشته شده اند
در این سند که در وب‌سایت این سازمان منتشر شده، آمده است: "طبق آخرین داده‌های ما، در مجموع ۱۶۶۸ روزنامه‌نگار بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ کشته شده‌اند. این سازمان غیردولتی می‌گوید: "بنابراین، سالانه حدود 80 کارمند رسانه در این مدت جان خود را از دست می‌دهند.
کریستف دلوآر، دبیرکل گزارشگران بدون مرز، تاکید کرد که "در پشت این چهره ها افرادی هستند که با جان خود برای فداکاری و جستجوی حقیقت هزینه کردند." وی تاکید کرد: پایان سال 2022 فرصتی برای ما بود تا بر لزوم تضمین حمایت از خبرنگاران در هر کجا که کار می کنند، تاکید کنیم.
به گفته این سازمان، عراق و سوریه همچنان خطرناک ترین کشورها برای کار خبرنگاران هستند. در این گزارش آمده است: "در 20 سال، 578 کارمند رسانه در آنجا کشته شده اند. گزارشگران بدون مرز افغانستان، یمن و فلسطین را نیز به عنوان نقاط خطرناک برای خبرنگاران در بر می گیرد.
بر اساس داده های گردآوری شده توسط این سازمان، از ابتدای سال 2022، 58 خبرنگار در سراسر جهان در حین انجام وظیفه جان خود را از دست داده اند که تقریبا نیمی از آنها در مکزیک، برزیل، کلمبیا و هندوراس بوده اند. سازمان های غیردولتی اعلام کردند که این میزان نسبت به سال گذشته 14 درصد بیشتر است.
  اعتراض زنان در کابل با گلوله طالبان پاسخ داده شد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
دستگیری ۱۰ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای هنگام‌ پوشش راهپیمایی خیابانی بانوان در کابل از سوی طالبان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала