چگونه به تانک آرماتا روپوش مخفی داده شد: توسعه داخلی

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationДемонстрация танка Т-14 "Армата"
Демонстрация танка Т-14 Армата - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2022
عضو شوید
روسیه فایبر فریتی را اختراع کرده است که می تواند در برابر ابزارهای مدرن جنگ الکترونیک مقاومت کند.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه فایبر فریتی را اختراع کرده است که می تواند در برابر ابزارهای مدرن جنگ الکترونیک مقاومت کند: از وسایل الکترونیکی محافظت کرده و در عین حال آنها را برای رادارهای دشمن کمتر قابل دیده سازد.
در سال 2016، در مصاحبه ای با روزنامه ایزوستیا، ایگور کوزلوف، ریس Ruselectronics holding، گفت که مواد ساخته شده از فایبر فریت شبیه پارچه کورتی و شلوار است، اما امواج الکترومقناطیسی را به همان روشی که همتایان سنگین تر جذب می کند. کوزلوف این توسعه را "پوششی غیرقابل دید برای تجهیزات نظامی روسیه" خواند.
این توسعه در درجه اول به دلیل وزن مخصوص و کم مواد ان و خواص جذب چشمگیر آن منحصر به فرد است. به گفته کوزلوف، می توان از آن به ویژه برای ساخت پوشش های استتار تانک های آرماتا استفاده کرد.
پرتاب تانک روسی از برج بلند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
پرتاب تانک روسی از برج بلند
پارچه فریت در برابر شعاهای الکترومقناطیسی در محدوده فرکانس 0.5 گیگاهرتز تا 50 گیگاهرتز محافظت می کند. این ماده امکان کاهش سطح میدان الکترومقناطیسی یک نمونه خاص از تجهیزات نظامی را به 10-30 دی بی (تابش منعکس شده از مواد) و تا 100 دی بی (تابش منتقل شده از طریق مواد) ممکن می کند. روزنامه ایزوستیا گزارش می دهد که همه اینها باعث می شود که هم اجسام ثابت و هم متحرک در میدان جنگ عملاً برای سلاح های با دقت بالا قابل تشخیص نباشد که از طریق میدان های فیزیکی مختلف هدایت می شوند: حرارتی، مادون قرمز و الکترومقناطیسی.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала