مقام نخست کشور گرسنگان به افغانستان رسید

© https://twitter.comمیلیون ها نفر در افغانستان با گرسنه‌گی شدید مواجه می باشند
میلیون ها نفر در افغانستان با گرسنه‌گی شدید مواجه می باشند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2022
عضو شوید
صندوق پشتیبانی از کودکان اعلام کرده است، که افغانستان با داشتن ۶.۶ میلیون گرسنه بلندترین آمار را در میان کشورهایی دارد که با گرسنگی شدید روبرو اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، صندوق پشتیبانی از کودکان اعلام کرده است، که شمار افرادی که در جهان با گرسنگی شدید روبرو اند در سه سال گذشته در هشت کشور، ۵۷ درصد افزایش یافته است.
این سازمان در گزارش تازه‌اش گفت: افغانستان با داشتن ۶.۶ میلیون تن که با گرسنگی شدید مواجه‌اند، بلندترین آمار را در میان این کشورها دارد.
به گفته این سازمان، در سال ۲۰۱۹ شمار افراد مواجه با گرسنگی شدید در افغانستان نزدیک به ۲.۵ میلیون تن بود اما امسال این رقم به ۶.۶ میلون تن رسیده است.
همچنین، صندوق پشتیبانی از کودکان افزود، که شمار افرادی که در هشت کشور جهان با گرسنگی شدید مواجه‌اند، در سال ۲۰۲۲ به ۲۵.۳ میلیون نفر افزایش یافته است.
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2022
فقر و گرسنگی در افغانستان؛ زنگ خطر به صدا درآمد
این کشورها در سال ۲۰۱۹ دارای ۱۶.۱ میلیون تن با گرسنگی شدید بودند.
کشورهایی که سازمان پشتیبانی از کودکان سطح گرسنگی شدید را در آن‌ها بررسی کرده است، شامل افغانستان، جمهوری افریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، هائیتی، سومالیا، سودان جنوبی، سودان و یمن می‌شوند.
این کشورها بالاترین آمار افرادی را که در سطوح اضطراری و فاجعه‌بار گرسنگی و سوءتغذیه قرار دارند، به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته این سازمان، سوءتغذیه کودکان در افغانستان یک معضل طولانی بوده، اما امسال گزارش‌هایی رسیده که نشان می‌دهد خانواده‌ها به روش‌های ناامیدکننده‌ای برای مقابله با آن، به فروش فرزندان‌شان رو آورده‌اند.
پس از افغانستان، یمن با افزایش ۶۶ درصدی افراد گرسنه، با گرسنگی شدید رو به رو است.
یادآوری می کنیم، که با چیرگی گروه طالبان در سال گذشته میلادی در یک معامله پیچیده با امریکا، افغانستان دچار فروپاشی اقتصادی شد و میلیون ها نفر کارهای خود را از دست دادند و یا این کشور را از ترس گرسنگی و یا وحشت گروه طالبان ترک کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала