دستگیری جنرال افغان در صربستان

© Sputnik / Ruslan Krivobokصربستان
صربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
پولیس صربستان جنرال افغان را که در فهرست تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته بود بازداشت کرد
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "کور" روز پنجشنبه گزارش داد که کارمندان وزارت امور داخله صربستان یک جنرال افغان را که در لیست تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته بود، در شهر سوبوتیکا در مرز با مجارستان بازداشت کردند.
گزارش شده است که کارمندان گروه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی وزارت امور داخله دو مرد را در سوبوتیکا بازداشت کردند، یک جنرال ارتش افغانستان و یک تک تیرانداز که فرانسه قبلاً آنها را به دلیل جرایم جدی و تروریسم در لیست تحت تعقیب بین المللی قرار داده بود.
این روزنامه خاطرنشان می کند که در این عملیات، سلاح و مهمات کشف شد، بیش از 100 مهاجر غیرقانونی از جمله 25 نفر از افراد مورد علاقه سرویس های ویژه بازداشت شدند.
پیشتر آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان گفته بود که از آغاز بحران مهاجرت در سال 2015، 1.5 میلیون مهاجر از خاک صربستان عبور کرده اند و 10 میلیون شب اقامت مهاجر در این کشور به ثبت رسیده است. به گفته نخست وزیر، در حال حاضر حدود 40 درصد از مهاجران صربستان از افغانستان، حدود 30 درصد از سوریه، 8 درصد از بوروندی، 7 درصد از مراکش و حدود 5 درصد از پاکستان هستند. برنابیچ خاطرنشان کرد که در سال 2022 فعالیت های مهاجرتی در بالکان افزایش یافته است. 86000 مهاجر در صربستان در 9 ماه ثبت شده اند که 102 درصد بیشتر از سال گذشته است.
Эвакуированные из Афганистана во время приезда в центр для беженцев в штате Вирджиния  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
طبق آمار مهاجران افغانستان در آلمان از نظر تعداد در مقام دوم هستند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала