علمای دینی مسلمان روسیه، به توقف کمک های بشر دوستانه انتقاد کردند

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mihail Metzel/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس اداره مرکزی معنوی مسلمانان روسیه، مفتی طلعت صفا تاج الدین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روسیه.
رئیس اداره مرکزی معنوی مسلمانان روسیه، مفتی طلعت صفا تاج الدین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روسیه. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
عضو شوید
مفتی های روسیه سیاست دو سویه غرب را به دلیل محرومیت از کمک های بشردوستانه به افغانستان اعلام کردند.
به گزارش اسپوتنیک، روسای بنیادهای خیریه ادارات معنوی مسلمانان روسیه، خودداری سازمان های کشورهای غربی از کمک به افغانستان در حوزه بشردوستانه را یک سیاست دو سویه دانستند و خاطرنشان کردند که فدراسیون روسیه به کمک رسانی به مردم افغانستان ادامه خواهد داد. .
طالبان پیش از این به تمامی سازمان های غیر دولتی محلی و بین المللی در افغانستان دستور داده بود که کارمندان زن خود را "تا اطلاع ثانوی" تعلیق کنند. از آن زمان، تعدادی از سازمان های بین المللی غیردولتی، از جمله Save the Children، شورای پناهندگان نروژی (NRC) و CARE، کار خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآورده اند.
امتناع غرب از کمک به مردم افغانستان تصمیم عجیبی است، اما این انتخاب آنهاست. ظاهراً زمانی که آمریکایی ها در افغانستان بودند، می شد پروژه های بشردوستانه را انجام داد، اما اکنون نمی توانند.
Carolyn Miles attends the 4th Annual Save the Children Illumination Gala at The Plaza Hotel on Tuesday, Oct. 25, 2016, in New York - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
توقف کار سه مؤسسه خارجی بعد از ممنوعیت کار برای زنان در افغانستان
ایلدار علیاتدینوف، نایب رئیس هیئت روحانی مسلمانان فدراسیون روسیه گفت: "بنیاد خیریه کمک به افغان ها را متوقف نخواهد کرد. ما برنامه های خود را برای حمایت از محرومان و یتیمان در سراسر جهان تغییر نمی دهیم. این در فرهنگ روسیه نیست."
این شخصیت مذهبی خاطرنشان کرد که در این یا آن مناسبت اطلاعات ضد و نقیضی از افغانستان دریافت می شود.
علی الدینوف تاکید کرد: "هر چیزی که در رسانه های غربی نوشته می شود را نباید باور کنید. حقیقت این است که مردم افغانستان به دارو، لباس، لباس گرم نیاز دارند. ما از طرف هموطنان خود آنچه را که لازم است تامین خواهیم کرد."
به گفته ایلدار بایزیتوف، رئیس شورای بنیاد خیریه یاردام-کمک اداره معنوی مسلمانان جمهوری تاتارستان (SUM RT)، یکی از اعضای اتاق عمومی جمهوری، امتناع سازمان های بشردوستانه از کمک به افغانستان به وضوح دوگانگی آنها را نشان می دهد.
بایزیتوف گفت: "چنین کمکی "چیزی بیش از ابزاری برای دستکاری سیاسی نیست. به عبارت دیگر، "خیّران" متمدن غربی ما می گویند: خیریه."
وی خاطرنشان کرد: کمک واقعی به این دلیل انجام می شود که انسان در مشکل است، برای او سخت است و در مواقع سخت نیاز به کمک دارد. بایزیتوف در پایان گفت: "اما این امکان نیز وجود دارد که ما تصویر کامل را نبینیم. من مطمئن هستم که در بین خیرین در غرب افراد صادق زیادی وجود دارند که می خواهند کمک کنند و گروگان بازی های جیوپلیتیک شده اند."
در اوایل ماه دسامبر، پولیتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کشورهای ناتو در حال بررسی تغییر مسیر حدود 3.4 میلیارد دلاری هستند که قبلاً برای افغانستان در نظر گرفته شده بود.
Флаг у Штаб-квартиры ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
نگرانی سازمان ملل درباره پیامدهای ممنوعیت کار زنان در سازمان های غیردولتی در افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала