سنجش: جمع آوری ۲۲ هزار گدا/ وادار کردن بیش از ۲۲ میلیون نفر به گدایی

© Sputnik / Zakarya Safariازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل
ازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
عضو شوید
کمیتۀ جمع‌آوری گدایان گروه طالبان می گوید، که از آغاز این برنامه تا ششم جدی سال‌روان، بیست ودو هزار و یک صدوبیست وپنج گدا را از مناطق مختلف شهر کابل، جمع‌آوری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر؛ معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا گروه طالبان امروز با نشر خبرنامه‌ ای گفته است، که از میان گدایان جمع‌آوری شده ۱۱ هزار و ۴۳۱ آن زنان استند که پس از ارزیابی چهار هزار و ۸۳۹ تن آنان مستحق و شش هزار و ۵۹۲ تن دیگر شان گداهای حرفه‌ یی شناسایی شده‌اند.
درهمین‌حال، از میان این گدایان، دو ‌هزار و ۵۴۵ تن آن مردان استند که پس از ارزیابی ۸۹۹ تن آنان مستحق و یک‌هزار و ۶۴۶ تن دیگر شان گدایان حرفه‌ یی اند.
هم‌چنان، درمیان گداهای یاد شده، هشت‌هزار و ۱۴۹ کودک نیز شامل است که سه هزار و ۲۰۲ تن آنان مستحق، چهار هزار و ۸۸۳ تن گدایان حرفه‌ یی و ۶۴ تن دیگر شان بی‌سرپرست استند که کودکان بی‌سرپرست پس از بایومتریک به مراکز آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی، فرستاده می‌شوند.
دراین مراکز،افزون براعاشه به کودکان بی‌سرپرست، زمینۀ آموزش نیز برای شان فراهم می‌شود.
Вид на город Кабул в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2022
جمع‌آوری بیش از ۱۰ هزار گدا توسط طالبان از سطح شهر کابل
در همین حال، کارشناسان و شهروندان افغانستان می گویند، که با چیرگی دوباره گروه طالبان همه بیکار شده و به ویژه خانواده های که سرپرست شان بانوان اند از گرسنگی رنج می برند و اگر کمک های شهروندان افغانستان که خویشاوندان شان در بیرون از افغانستان هستند نباشند، بیش از نود درصد از شهروندان افغانستان از گرسنگی خواهند مرد. این کارشنان می گویند، که پس از فروافتادن حکومت پیشین بیش از هفتاد درصد مردم به ویژه بانوان بیکار شده و زندگی شان به بسیاری سختی می گذرانند و اگر همین حکومت طالبان همین طور دوام بیارد، بسیاری از مردم از گرسنگی تلف خواهند شد، چرا که کمک های که جامعه بین المللی می کنند بیشتر شان از سوی گروه طالبان به اعضای این گروه توزیع می شوند.
کارشناسان این کار گروه طالبان را در مقایسه با گرسنگی بیش از نود درصد جامعه هیچ می دانند و می گویند، این گدایان پس از جمع دوباره دست به گدای خواهند زد، چون کاری در این جامعه پیدا نمی شود و مردم از بیکاری دست به گدایی می زنند.
این در حالی است که جمعیت هلال احمر افغانی چندی قبل، روند توزیع کمک‌های نقدی به گداهای مستحق در شهر کابل را، آغاز کرد که تا کنون صدها تن از این کمک‌ها مستفید شده‌اند.
دراین برنامه، برای هرعضو خانواده‌های گدا ۲۰۰۰ افغانی درهرماه توزیع می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала