اظهارات پوتزل درباره بازگشایی سفارت دولت های غربی و واکنش ها به آن

© https://twitter.comمارکس پوتزل نماینده جدید سازمان ملل در افغانستان.
مارکس پوتزل  نماینده جدید  سازمان ملل در افغانستان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
عضو شوید
پوتزل به‌تازگی از کشورهای غربی خواسته است سفارتخانه‌های خود در کابل را باز کنند.
به گزارش اسپوتنیک،مارکوس پوتزل، معاون دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان، روز دوشنبه ۵جدی، در مصاحبه با یک رسانه آلمانی، از کشورهای غربی خواست سفارتخانه‌های خود در کابل را دوباره باز کنند.
پوتزل در این مصاحبه چنین استدلال کرد که غرب در افغانستان منافع زیادی دارد و برای تامین این منافع، سفارتخانه‌های غربی در افغانستان باید باز شوند. به گفته پوتزل، داعش دشمن مشترک همه کشورهای غربی است و در صورتی که غربی‌ها سفارتخانه‌های خود در افغانستان را فعال کنند، می‌توانند مبارزه با این گروه تروریستی را اثرگذارتر کنند.
این اظهارات پوتزل با واکنش تند روبرو شد. نصیر فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد، در توییتی، این سخنان پوتزل را محکوم کرد و نوشت: "اظهارات آقای پوتزل در مورد بازگشایی سفارتخانه کشورهای غربی در کابل مایه تاسف است و مطمئنا نظر سازمان ملل متحد این نیست."
تعدادی از کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز اظهارات پوتزل را محکوم کرده‌اند. در این میان، برخی خواهان عذرخواهی پوتزل و کنار گذاشتن او از سازمان ملل شده‌اند و عده‌ای دیگر او را نسخه آلمانی زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان، دانسته‌اند.
یوناما: افغانستان در شرایط حساس برای گذار از تاریخ مدرن خود قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
پوتزل: بی توجه جامعه جهانی سبب تجزیه، انزوا، فقر و درگیری داخلی در افغانستان خواهد شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала